Statusuppdatering

God morgon. Har haft skyhög feber sen i lördags, är toksliten. Eken åkte inatt och lämnade mig ensam tillsammas med massa disk sen gårdagen som går och hånar mig nu. Jag orkar inte ta tag i det.
Eken har dock varit en väldigt duktig sambo i helgen som både har diskat och även köpt halstabletter åt mig. Det uppskattas.
Klockan 09.00 ringde vår granne på med fyra långa signaler. Jag kände att jag inte orkade med honom så jag ignorerade. 2 minuters tystnad, sen fyra nya längre signaler. Det kanske är något viktigt? Drar på mig morgonrocken och sliter upp dörren. "Är du mixtrig du? Kan du trä den här åt mig du?" Inom en veckas tid har han ringt på minst 10 gånger med sin jävla nål och tråd. Både jag och Eken har trätt nålar så det skriker om det den senaste tiden, gubbfan måste hålla på att sy ett jävla lapptäcke där inne.
Nästa gång han ringer på då öppar jag inte, är ju sjuk och ynklig här för guds skull.
Nu ska jag ignorera disken och illaluktande gubbar ett tag till och lägga mig igen. På återseende.




En Stenmark.


Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Kan du inte "mixtra" ur batteriet till dörrklockan ? Eller knö dit nån trasa som dämpar ljudet på den ? Förstår att det är tortyr när den låter, samtidigt som du är sjuk !

Krya på dig, vännen !

2010-06-14 @ 11:44:37
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

Det kanske är det jag borde göra, knackningar borde ju vara lättare att ignorera.

Mår redan bättre, sömn är ett fantastiskt botemedel!

KRAM

2010-06-15 @ 19:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0