Tisdagstävling.

I lördags sammanstrålade jag, Samantha och Sara för att dricka lite rusdryck och spela spel, det hela var mycket gemytiligt men eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter så bestämde jag mig för att ta det lite lugnt (Även om det inte märktes...). Hur som helst levde jag upp i stunden och kände att det hade varit perfekt om vi körde en sån här kväll längre fram i veckan då vi alla var ledig dagen efter och kunde släppa alla hämningar. Orden "fullast vinner!" yttrades och tisdagen bokades.
Tisdagen är nu här och om en stund kommer Sara och Samantha att trilla in. Jag vet inte om jag idag är så säker på att "fullast vinner" är en sån bra idé, jag minns nämligen att jag absolut inte tyckte det på söndagen då jag serverade hamburgare och lövstekar, och den känslan ligger kvar lite. Och även om jag inte avgav något löfte om att sluta dricka så tänkte jag iallafall ta det lite lugnare med rusdryckerna så här efter nyår. MEN JAG VET JU ATT JAG KOMMER VINNA IKVÄLL! Satan, satan, satan.
Nåväl, Samantha och jag var iallafall till systemet idag och såg till att jag rycker åt mig segern med stil,  bara goda drycker inhandlades. Dock så höll ett mindre inferno på att inträffa då jag stod i kassan för att betala, mitt körkort var nämligen som bortblåst. Jag minns paniken då jag skrek åt kassörskan att inte dra mina varor samtidigt som hjärnan gjorde sitt bästa för att minnas var jag haft det senast. Mitt mod sjönk oerhört då jag insåg att krogen var senaste gången jag haft det och att det nu troligen låg i skinnjackan hemma.
Som tur är var man kvicktänkt och eftersom min syrras barndomskamrat jobbade där idag så kunde hon gå i god för att jag uppnådde ålderskriteriet för att få inhandla mina små flaskor som så lockande stod uppradade på bandet. Lyckan var total då jag packade ner dem i den blåa lilla påsen och skuttade ut ur butiken på skakande men ack så lättade ben.
Nej, nu ska jag gå och ställa en hink bredvid sängen och lägga några ibumetin och en vattenflaska på sängbordet.



FULLAST VINNER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0