Börjar flyta på nu...

Åhåhå, nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja. Jag är så mycket piggare idag än igår, detta kan mycket väl bero på att jag under den sista halvtimmen på praktiken ringde mitt första samtal och att jag nu lever på adrenalinet. Eller rättare sagt ringde jag sex samtal. Lägg märke till mellanrummet där. Hur som helst så var vi alla äckligt nervösa, då vi förstorade det hela så oerhört i våra små huvuden, men efter andra samtalet började det hela att släppa och sen kändes det bättre. Jag fick prata med två stycken av mina sex lyft. Lägg märke till mellanrummet igen. En sa nej tack och den andre bad mig återkomma. Jaha, men vafan, vad är du så jävla nöjd med om du inte sålde något? undrar ni nu, och då kan jag säga er att det är en sån befrielse att komma över nervositeten över första samtalet. En OERHÖRD befrielse.
Så från att ha varit jättetrött hela dagen så övergick jag till att vara en adrenalinstinn liten nippertippa.
Nervositeten kommer säkert återkomma lite imorgon, men det känns ändå som att jag klarat självaste eldprovet och att det nu får gå lite hur det vill.
En annan posititiv sak var att jag och tre andra praktikanter gav oss ut och gick runt kyrksjön, en sträcka på ca. 4 km. Tänk om man ser till att göra det varje lunch, det vore ju optimalt.
En ny topphälsa har trillat ned i brevinkastet och om några timmar stundar gympa, inte helt fel!
Så, då vet ni, ska jag käka. Gläd er med mig nu.



Kommentarer
Postat av: Mari-Ann

bra jobbat,nu kommer du att känna för var dag vad du tycker om säljarjobb.

2010-02-03 @ 19:41:04
Postat av: lisbeth

Heja, Sanna ! Det här kommer att gå sk-tbra !! Härligt att du är på banan igen !

Kram !

2010-02-03 @ 22:36:59
Postat av: Björn

Hej där. Du är en sån där som vi i Dalarna kallar för "duktis". Dvs en person som gjort något enastående och därför för alltid kommer att bli ihågkommen som en übermensch. Så high five på dig din lilla säljare. Stort lycka till från Familjen E i Falun.

2010-02-05 @ 20:52:46
Postat av: Jenny

Heja heja dig! Härligt jobbat!! Gött läsa/höra det går bra. KRAM!!

2010-02-06 @ 15:45:32
Postat av: Sanna svarar

Tack allesammans för de vänliga orden. Ni vet väl förresten att för bara 280kr kan ni få hem Lantbruks Magasinet i ett år? Och för 490kr så får ni tidningen i två år och sparar på så vis 70kr! Ska vi slå till på det?

2010-02-07 @ 21:50:43
Postat av: brorsan

JAAAA!! eller så spenderar jag 490 kr på krogen en kväll, förkortar livet med två år pga det, men samtidigt så slipper jag läsa lantbruksmagasinet i två år vilket kommer ha samma inverkan på mitt välbefinnande som att att jag sparar två år av mitt liv, summan blir plus-minus noll på livskontot plus att jag får en fasligt trevlig kväll på krogen.

ingen prenumeration för mig tack

å dessutom kan jag ta dom sparade 70 riksdalerna och bjuda en fager dam på en drink, detta kan i sin tur bringa mig mycket nöje och lycka här i livet.

2010-02-08 @ 18:57:33
Postat av: Sanna svarar brorsan

Inte ens om jag slänger med två extra nummer?

2010-02-08 @ 19:01:12
Postat av: brorsan

vill du ta ihjäl mig kvinna, två extra nummer innebär ju att jag förkortar livet med ytterligare 1.8 månader

2010-02-08 @ 21:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0