Julkul.

Vilken vecka. Har sovit bort varje dag känns det som. Igår var det dock fullt ös då det var julfestligheter med jobbet. Fri sprit är ju oftast en granti för att det ska bli ett jävla drag och denna gång var inget undantag. Oerhört roligt var det.
Då förra helgens julfirande med Ekens jobb gick lite över styr för min del så bestämde jag mig för att vara nykter redan i söndags. Men någon stans i mitten av veckan kom verkligheten i kapp mig och min mer realistiska del sa åt mig att jag ju kunde dricka lite. Igår förmiddag förstod jag att jag inte alls bestämde över detta och att det enda jag kunde göra var att förbereda mig så gott jag kunde. Detta blev iform av en fet kotlettjävel med vitlöksbröd till lunch och så hallon med grädde till efterrätt. När jag kom till julbordet var jag så mätt så jag trodde jag skulle spy, men jag kunde dricka som fem sjömän.
Det dansades och sjöngs utan hejd och jag hade en fantastisk kväll. I slutet på kvällen så delades festen upp i två delar, de som skulle hem och de som skulle vidare på krogen, och här kan vi tacka gudarna att någon liten del i mig bestämde sig för att jag skulle hem.
Först blev jag tvungen att tvinga upp Eken som lagt sig så han kunde låsa upp porten åt mig, sen satte jag mig i sängen med de gamla torra kanterna från vitlöksbrödet och en kyckligklubba jag hittat i kylen och började smaska i mig samtidigt som jag återberättade kvällen för Eken som låg i feber och inte ville annat än att sova.
Ja, det var en sagolik kväll, och tack vare att jag var klok nog att sätta i mig en liter vatten strax innan jag stupade gör att jag mår betydligt bättre än vad jag förtjänar idag.
Och vet ni då? Jag är ledig hela nästa vecka. Helt otroligt. Något kommer snart gå och helvete, det känner man ju på sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0