Överlevnadstips på Gekås del 2

Okej, nu känner jag att det är dags för del nr två i Ullaredsskolan.
Idag tänkte jag gå in på det här med klädsel inne på Gekås, ty ett felsteg här kan få dödlig utgång. Eken gjorde t.ex. det fatala misstaget att ha sandaler på sig sist vi var där, något vi i efterhand har blivit starkare av men just där och då var det inte så trevligt.
Skor med stålhätta är alltså att föredra, gärna med högt skaft då det blivit populärt för männen att fästa vassa föremål vid sina anklar inne på herravdelningen. Sen kan man då satsa pengar på den man tror kommer klara sig längst, sen släpps hannarna mot varandra och detta har oftast dödlig utgång. Höga skaft är alltså något att överväga.

Till alla kvinnor där ute vill jag avråda er att ha stora örhängen, lämna dem hemma eller ta av dem innan ni äntrar stora folkmassor. Håret ska också helst vara uppsatt och så ogreppvänligt som möjligt. Det absolut bästa är att snagga sig innan man åker in till Ullared, men detta är det endast eliterna som gör.

I övrigt bör kläderna också vara heltäckande, men (obs.) svala. Inne på gekås upppstår ibland nämligen en flockmentalitet, och ser då den större gruppen någon de anser inkräkta eller vara väldigt svag så går de ihop och omringar personen i fråga och börjar vibrera för att skapa en värmehöjning som blir för mycket för inkräktaren att hantera. Flocken ger oftast inte upp för än personen i bästa fall svimmar eller oturligt nog avlider. 
Skulle man bli utsatt för detta är det alltså en fördel att ha svala kläder, för en kedja är endast så stark som sin svagaste länk, och skulle då någon i gruppen se en t-shirt för halva priset 100 meter bort så har hela skaran skingrat sig på mindre än 30 sekunder, och de där 30 sekunderna kan rädda dig om du valt att skippa långkalsongerna.

Annars då? Något jag personligen tänkt på att förbättra med mig själv till nästa Ullareds-resa är att införskaffa en midjeväska så jag kan förvara mina värdesaker på bästa sätt. Detta drar naturligtvis ner din coolhet, men inne på gekås är det bättre att smälta in med de övriga shopparna och då är coolhet inget att hålla fast vid.

Ja, jag tror jag härmed avrundar del 2 av min lilla Gekås-skola, i nästa avsnitt tänkte jag ta upp hur du bäst underhåller din man under shoppingturen.
Tills dess, sköt om er och shoppa lungt!


//Er Bidrottning.



Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Efter ett halvt liv av många och plågsamma Gekås-besök, är det med glädje jag läser dina insiktsfulla inlägg. Äntligen någon som vill rädda mänskligheten från att träda in där oförberedd. Ädelt !

2010-08-08 @ 16:36:22
Postat av: Sanna svarar lisbeth s

Ja, jag kände att någon måste ta denna börda på sina axlar. Det var dags.

2010-08-09 @ 20:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0