Be careful what you wish for.

Eftersom att min födelsedag ligger och lurar i den kommande veckan så bestämde sig Eken att fira mig idag, eftersom han kommer att åka på jobb inatt. Lyckan var gjord då han kom in i sovrummet med frukost på sängen (bestående av egenhändigt komponerad glasstårta) och räckte över en present. Nyfikenheten visste inga gränser då jag slet av paketpappret, och när jag fick se vad det var så fylldes jag av gläjde och skräck på samma gång. Jag hade nämligen önskat mig en Epilator, och detta var precis vad Eken hade gett mig.
Vi slet i instruktionerna och började genomsöka min kropp efter det optimala epileringsområdet. Vaderna var hyffsat nyrakade, så det måste vänta ett tag, men hårstråna på mina ack frodiga lår hade fått härja fritt under en period och skulle passa ypperligt som testområde.
Jag pluggade in epilatorn i väggen och startade den, och när jag sedan förde den mot mitt ben så grep paniken tag i mig fullständigt och jag kunde inte förmå mig att börja.
-Jag börjar då! sa Eken hjältemodigt och ryckte åt sig den lilla apparaten. Han skulle först ta ett litet område på sin egen kropp för att visa mig att det inte var så farligt. Men hans reaktion var långt ifrån lugnande, och nu var jag om möjligt ännu räddare inför att prova den.
Tillslut så insåg jag hur löjlig jag var och drog den snabbt som attan längst låret. OCH DEN FRUKTANSVÄRDA SMÄRTAN. Det är som att skära sig med en rakhyvel, fast konstant. Jag skrek och svor, men insåg att jag ändå måste visa tacksamhet gentemot Eken, så jag log mot honom och sa mellan tänder sammanbitna av smärta att det blir ju jättebra sen.
Eken fnissade lite och bad om ursäkt, för att sedan slå sig ner framför datorn. Jag satt kvar och kvävde min gråt samtidigt som jag gned den ondskefulla tingesten mot mitt lår. Hur FAN kunde jag önska mig en sån här?! frågade jag mig själv. Hur kunde jag vara så JÄVLA dum?!
Jag kallsvettades så det rann av mig och kände att jag lätt skulle kunna sälja mig själ för en ryggmärgsbedövning.
En halvtimme senare hade jag ungefär en kvadratdecimeter på vänster lår som nu var hårfri och jag insåg att om jag skulle gnälla så här så skulle jag behöva avsätta en vecka i månaden för att få silkeslena ben. Det skulle inte hålla i längden. Så jag bet ihop. JÄVLAR vad jag bet ihop. Efter ett tag gjorde det inte så fruktansvärt ont längre. Jag skulle tro att mina känselnerver i låret svimmade av efter ett tag, så jag skyndade mig fort som fan.
När jag var klar stängde jag av epilatorn, började andas igen och synade resultatet. Jag hade nu ett lent och knallrött lår och ett vitt, lurvigt lår.
Jaja, det gick ju bra i slutet, bara att hugga in på nästa då. tänkte jag. Så fruktansvärt naivt. Bara för att mina smärtsensorer i vänsterlår begått harakiri så betyder inte det att högerlåret ska gå lika enkelt. Men, jag lyckades tvinga mig igenom det andra benet också, dock med ett gäng dryck- och gråtpauser. Och JÄVLAR vad len jag är!

Så, nu ska jag ta vaderna om en vecka, men låren bör jag förhoppningsvis slippa ta på en månad ungefär. Underbart.
Men jag tänkte på att dela med mig lite av mina erfarenheter av epileringen och ge er små tips om ni ska genomgå denna fruktansvärda hårborttagning någon gång. Okej, häng med:

1. I broschyren stod det att man skulle sträcka ut huden så skulle det inte göra lika ont. Eller som de skrev: Göra behandlingen mer behaglig. Just. Jag höll fast huden från låret mellan hakan och bröstet för att få bägge händerna fria så jag kunde epilera med ena handen och dra ner knä-huden till fotleden med andra handen. Så gör det, sträck ut huden.

2. Ryggmärgsbedövningen jag nämnde tidigare var inget skämt om ni trodde det. Lustgas borde också hjälpa. Gärna valium. Har ni svårt att få tag i detta så rekommenderar jag vin i kopiösa mängder, något jag ska ta till hjälp då det är dags för vaderna.

3. Lägg något under dig då du epilerar som fångar upp hårstråna du drar ut. Jag spar mina hårstrån till bättre behövande, mängden från låren kommer kunna värma en hel familj i afrika då natten smyger sig på.

4. Skaffa gärna ett mantra du kan mässa då du epilerar dig. Jag valde No pain, no gain.

5. Skaffa en snygg epilator. Så fort jag tittar på min så glömmer jag all smärta den just utsatte mig för. (Jag skulle passa bra som misshandlad hustru...)


Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Freddan har redan annonserat på hela FB att du skrek som en stucken gris när du körde den över din kropp, så vi är många som redan skrattat brallorna av oss ;-)

Födelsdagspuss på dig!

2010-08-22 @ 16:12:38
Postat av: Sandra

Syster fick en förra vintern och klagade över att det inte gjorde tillräckligt ont. Hon kör hardcore-varianten och epilerar även armhålorna. Skulle jag med min obefintliga smärttröskel aldrig våga mig på.. >.<

2010-08-22 @ 16:18:05
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sis

Åh fy fan!

Ja men den måste jag få testa!

Har ju tänkt mig en sådan själv, men av någon anledning skjutit på det jävligt länge.

Så innan jag lägger ut ett ex antal hundringar så kan det ju vara värt att kolla om man överhuvudtaget kommer att använda den =D

2010-08-22 @ 21:44:11
Postat av: lisbeth s

Vicken snygg manick ! Och du, man blir van så småningom fast det gör ont i början ! Sen vill du aldrig mer gå tillbaks till rakhyvlar !

2010-08-22 @ 22:07:01
Postat av: Sara

Grattis på födelsedagen för fan!! Hoppas du får en underbar dag!! Kram

2010-08-23 @ 13:44:13
Postat av: Kajsa

Grattis på födelsedagen!

Vilken fin present! Verkligen.

Skulle aldrig i livet vilja prova den dock - Aj Aj - även om jag skulle behöva. Efter en dryg vecka på sjukhus är man lurvig både lite här och där.



Grattiskramar från Falun!

2010-08-23 @ 20:12:07
Postat av: Sanna svarar

Jenny(?):

Ja, han tyckte nog allt annat än synd om mig, den lilla rackaren. Och tack.



Sandra:

Ah, även jag har planer på att ta mig an armhålorna. Kan Amanda hålla någon slags härdningskurs tror du?



Sis:

Du är varmt välkommen. Varmt.



lisbeth s:

Jag får väl lita på dig då, även om jag är en smula skeptisk för tillfället.



Sara:

Tack för i helvete. Jovars, den var okej. Kram.



Kajsa:

Tusen tack för gratulationen!

Ang. prov av epilatorn får vi väl se vem som somnar först på kräftskivan...

Kram, kram!

2010-08-23 @ 21:41:50
Postat av: Gaymasen

Haha usch vill inte ens läsa klart men snart är det min tur. Ska raka mig först och sen tar jag stubben, om jag pallar.. ;)

2011-04-12 @ 16:28:06
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0