En second hand-shoppares försvarstal.

Idag var jag på second handaffären i Ljusdal igen. Denna gång utan Samantha, och detta gjorde att kände mig en smula mer utsatt och osäker där än vanligt. Men! Det hindrade mig ändå inte från att fynda. Jag har mer och mer börjat gilla second hand-shopping, då det känns så oerhört korrekt, både ur ekonomiskt och miljömässigt tänk. De roligaste kläderna jag nu mer äger är från second handaffären, och även om det kliar på hela mig när jag går där inne så är det så oerhört spännande och se vad som kommit in just den här gången.
Man vågar prova saker man annars inte skulle ha provat i en vanlig affär, för det kanske känns "lite väl" men när man väl får på sig det är det hur snyggt som helst. Och kostar en 20:a. Typ. What's not to like?!
Idag fick jag ihop en hel outfit för 80 spänn och så här glad blev jag då:



Men jag blir alltid lite kluven då jag köpt något jag blir sjukt nöjd över... Jag får nämligen ett sjukt behov av att blogga om det, men samtidigt föraktar jag själva grejen. Så därför tog jag en halvtaskig cambild (ovan) för att visa tunikan och skärpet jag köpte, för att liksom smygflasha det. Ett halvhjärtat försök, så att säga.
Vem bryr sig om vad man har på sig egentligen liksom, men å andra sidan så vem bryr sig om vad man tycker och tänker och gör. Hela bloggkonceptet skulle ju behövas lägga ner om vi ska tänka så. Så jag tänkte att vaffan, jag går ALL IN! SÅ HÄR KOMMER MIN OUTFIT FÖR 80 SPÄNN!!!


En tunika - 30 kr
shorts - 30 kr
Skärp - 10 kr
Skor - 10 kr

SPEGELKNÄPPT OCH ALLT! (Dock utan blixt, vilket hade varit sann fjortisanda)

Och i fall ni tänker att "jaha, det där var ju inte så jävla snyggt" så garderar jag mig som alla andra brudbloggare där ute och skriver att bilderna inte gör kläderna rättvisa. Men typ jo. Och med de där spirorna kan man ju pull anything off, så att säga, höhöhö. Nej men seriöst. Jag tänker inte börja med nån jävla dagens-outfit. Det har ni mitt ord på. Men jag lovar ingenting.
Så syrran, sluta gama över att jag ska rensa ur garderoben, ge dig iväg till second hand-butiken.

 


Kommentarer
Postat av: Sis

Ja jag älskar ju också second hand!

Men jag brukar ju ta det sonja kommer med.

Vi får väl göra ett besök dit tillsammans vet ja!!!

2010-08-10 @ 22:16:31
Postat av: Sanna svarar Sis

Ja just, det glömde jag... Sen tror jag att det är farligt att åka dit tillsammans nu när vi har samma storlek. Kan spåra ur rejält det där. Men det är kanske värt ett försök.

2010-08-11 @ 08:23:53
Postat av: Tove-Li

Åh men du, vilket kap! Man får ta och svänga dit någon dag då kanske :)

2010-08-11 @ 13:57:18
URL: http://tovvan.blogg.se/
Postat av: sis

Hehe! Ja risken finns ju att det blir catfight där inne...

Men vi får väl göra ett avtal om delad vårdnad, om vi hittar nåt vi båda vill ha så får vi dela, o hoppas att vi inte vill ha det samtidigt någongång...

2010-08-11 @ 21:09:49
Postat av: Kissie

Öh bah, Skitsnyggt bah. Dagens outfit liksom fett på.

2010-08-11 @ 22:35:26
Postat av: Sanna svarar

Tove-Li:

Ja, men det tycker jag att du ska!



Sis:

Ja så kan man ju göra, men det är som sagt risky business!



"Kissie":

Ja men typ guuud! Värsta kapet liksom! Får fett stora pattar i den tunikan också, so kissie-style, right?!

2010-08-12 @ 09:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0