Den blåa t-shirten.

5 km mina vänner. Joggar mer och mer av sträckan, till och med Eken var imponerad av mig denna gång.
T-shirten jag har på mig är en gåva från en mycket vis lastbilsentreprenör från Norsjö vid namn Sören, den har jag joggat i fyra gånger i sträck nu och den osar ganska rejält. När jag drog på mig den idag så tänkte jag att det fan är sista gången, sen åker den i tvätten, men på något sätt så njuter jag lite av odören. Den symboliserar att jag faktiskt ansträngt mig hårt flera gånger inom en kort tidsperiod. Jag har kämpat i den blåa t-shirten som jag aldrig någonsin kämpat förut. Den blåa t-shirten är min beslutsamhet och min karaktär. 
Tänk om Sören visste detta då han gav mig den under min arbetstid i Östersund. Eller kanske var det just det han gjorde.
Han gav den till mig i en campingstuga i Lit, då vi båda haft en hård arbetsdag och satt och filosoferade över meningen med livet. Jag bjöd honom på gott&blandat och han tackade och tog tre bitar om jag inte minns fel. Det var mycket fint.

Tack Sören. Jag kommer aldrig att glömma dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0