Dagens ungdom

Inatt har min tio år yngre systerdotter Mie sovit här. Igår när hon anlände försökte jag höja mina mosterpoäng lite och gav henne 6st mangaböcker, samt en klädhög som blivit över då jag rensade min garderob. Hon fick sen följa mig i elljusspåret då vi tog 2,5 km i rask promenadtakt, som följdes av att vi slog oss ner i tv-soffan och äcklades av en kvinna som bestämt sig för att bli världens största sådana.
Efter detta kände vi båda att det här var ovanligt mycket umgänge oss emellan då hon vanligtvis bara sätter sig vid datorn direkt då hon kommer hit, så jag startade upp black&white 2 och tog mig ett bad. Efter det kände jag att det vore skönt att lägga mig och läsa, klockan var då 21.00. Bara ligga och läsa en stund, inte sova. Klockan 00.30 vaknar jag av att Mie går och lägger sig. Jaha, jag somnade visst, men ungdomen hade varit uppe halva natten, jahaja.
Somnade om. Vaknade av att Mie knäppte av och på lampan och läste mangaböcker. Gick upp vid 02.00 och drack vatten, frågade om hon hade svårt att sova. Jag har läst fyra av böckerna nu, fick jag till svar. Jaha. Gick och la mig. Har ingen aning om när det stackars flickebarnet väl somnade, men kan säga att hon fortfarande ligger däckad.
Ja, jag minns själv när jag var i den åldern. Uppe halva natten och sov till middagstid. Det var tider det.
Det var bättre förr och ju förr desto bättre, som man brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0