Lurad.

Eken bestämde sig för att åka lite motorcykel i det fina vädret. Okej, då åker jag till mamma så länge, sa jag. Sen när han fått på sig alla mc-kläder och stod redo i hallen blev han förvånad att jag var på väg att gå också. Jag förklarade att jag hellre tog en tur till mamma än att sitta här själv. Han förklarade  då att han bara skulle vara borta en stund, sen skulle han ju komma hem igen. Och jag ska ju jobba ikväll, då kommer vi ju inte ses, och det är ju bara fyra timmar kvar dit, då kommer jag ju stanna hos min mamma tills dess. Han tyckte att det var bättre att jag stannade hemma så vi hann umågs lite när han kom hem, så han inte behövde sitta ensam sen.
Så nu sitter jag här. Fullt påklädd för att åka iväg, men vingklippt och ensam. Eken är ute och åker motorcykel. Jag känner mig lurad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0