Ingen hejd.

Jag har problem med min uteslutning av sötsaker. Idag tänkte jag börja. Idag skulle jag börja. Kom till jobbet och brottades med mina behov då jag gick förbi all godis som var till försäljning, men tog istället ett glas vatten. Var en duktig flicka. Blev stolt.
Sen var arbetsdagen slut och jag kom hem till min mor.
Något händer med mig då jag kommer hem till mina skapare igen. Jag blir hämningslös. Ständigt står jag och hänger halvvägs in i kylskåpet och rotar runt tills jag finner något av värde. Och efter många år som sockerberoende levandes med två sockerberoende föräldrar så lär man sig vart gömmorna finns. Så nu sitter jag här, fruktansvärt sockerstinn, med en halv almondy-tårta och 1,5 liter fanta exotic fruits i magen. JAG ÄCKLAS AV MIG SJÄLV.
Så nu tänker jag börja imorgon istället. Eller rättare sagt nu. Ska ta mig ett bad, lyssna på bonsai garden-musik och läsa lite Topp Hälsa i skenet från lite levande ljus. Rena sinnet. Meditera. Och så vidare.
Och mamma, jag kommer inte hem på ett tag nu. Det blir bäst så för både dig och mig. Tack på förhand.







NO MORE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0