Home and....sick.

Det blev bara en tvådagars arbetsvecka för min del. Jag fick erbjudandet att går på firman 0700-1600 resten av veckan, men eftersom jag hade en fruktansvärd huvudvärk och en oerhörd dödslängtan igår så valde jag att åka hem och kurera mig istället. Idag känner jag mig mer död än levande så ett varmt bad, te och soffliggande står på schemat.

Ingen har väl förresten missat att Sverige har fått sitt första svininfluens-dödsfall i veckan? Ännu mer update är att min kusin har fått denna skräckinjagande sjukdom. Enligt någon läkare berodde dödsfallet på att mannen i fråga var "extra känslig för viruset" och att andra inte behöver känna sig så oroliga. Jaha?! Hur fan vet man om man är "extra känslig" då?!
Jag tänker igenom mina chanser för att överleva viruset:

*Jag motionerar aldrig och äter fruktansvärt onyttigt - Inte bra för kroppens försvar.
*Jag har jobbat mycket och haft extremt ansträngande pass - Jag är helt enkelt fruktansvärt utmattad.
*Människor i min släkt börjar insjukna -  Generna är alltså inte på min sida.
*Jag har ont i huvudet och en förkyldning ligger och väntar på att få bryta ut - Min kropp är redan svag.

MEN JAG LÄGGER MIG VÄL NER OCH VÄNTAR PÅ ATT DÖ DÅ!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det betyder att han tillhörde en riskgrupp, men att man av hänsyn till familjen inte vill precisera sig mer än så. Vilket egentligen säger ganska mycket.



Jag hoppas att vi inte har fått klena gener på den här fronten, för snart beger jag mig till Spanien - ovaccinerad!

2009-09-02 @ 21:25:49
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

Och jag drar till Turkiet, men sådana är vi, vi skrattar faran rakt upp i ansiktet - HAHAHA!



2009-09-11 @ 12:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0