Mys-höst, not so much.

Hösten är här, min vänner, och visst är det underbart? Det mörknar tidigt och allt blir rött och gult. Mysigt.
Jag älskar att tända lampor då det börjar bli lite ruggigt ute, mysbelysning ska det vara. Lampor står strategiskt utplacerade lite här och var i lägenheten för att sprida värme och gemytlighet åt frusna höstsjälar som mig och Eken. 
Minst en lampa ska vara på i varje rum så man kan flyta runt i lägenheten och njuta. Detta gör att jag också älskar hösten! 
Igår kväll gjorde jag det jag just nämnde, tände alla "mys-lampor" och liksom gled runt med en kopp te i handen. Välkommen herr Höst, tänkte jag och rättade till min polotröja. Då gått runt i samtliga rum cirka två tre gånger och naggat på den inbjudande stämningen så börjde en liten olustig känsla sprida sig i min kropp. Det här kostar ju pengar, började jag tänka. Och klimatet sen, hur många stackars regnskogsdjur har blivit hemlösa nu? Jag började må mer och mer dåligt och släckte fler och fler lampor. Fan det går ju åt ett helt kärnkraftverk till det här! Till slut satt jag där i mörkret med ett litet värmeljus framför mig och kände ångesten raspa runt i min mage. Det dåliga samvetet mot min och Ekens personliga ekonomi och moder natur åt mig innifrån. Varför ska jag behöva tampas med dessa känslor om vad som är rätt och fel när många andra inte bryr sig ett skit?! Livet är så orättvist och samvetet är ett helvete. Fan, jag hatar hösten.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är lugnt!! Jag tände våra lampor för alla du släckte, så hur du än gör så är det kört ;-) Så tänd på! (det där kan man ju tolka på annat sätt än att jag menade att tänd alla lampor du vill) Peace.

2009-09-20 @ 09:47:01
Postat av: lisbeth

Halogen- eller LED-lampor, kanske ? Dom drar ju i alla fall mindre ström... Annars gör jag som du på hösten, tänder både levande ljus och lampor, hur skulle man annars överleva denna årstid !? Och med tanke på alla dom vindkraftverks-parker som invaderar vårt landskap, så vore det väl själva f-n om vi inte skulle få "tända på " och bränna lite elström !! :-)

2009-09-20 @ 14:39:25
Postat av: Sanna svarar

Ja men då så! Nu ska jag lysa upp hela hälsningland!:)

2009-09-20 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0