Stylingtips efterfrågas!

Idag har jag och Eken städdag. Lägenheten har fått förfalla under alldeles för lång tid nu. Eken är den som har varit mest produktiv denna morgon. Jag själv tog en dusch sen lade jag mig i sängen och läste lite. Eken vågade inte säga så mycket, troligen eftersom det (trots vårt jämnställda förhållande) mest är jag som städar annars. Han gjorde ett försiktigt försök tidigare idag:
- Älskling, om du känner för det kanske du kunde...
- Jag känner inte för det!
ropade jag snabbt innan han lyckades få fram var som skulle göras.
- Okej...
Nu har Eken gått ner till förrådet för att leta reda på någon låda, så nu har jag också satt fart lite. Men något gör att jag inte kan ge mig in i det hela helhjärtat. Det är så här va, att jag har bokat klipptid den 9:onde för färgning och klippning. Jag vill klippa lugg och färga mitt hår mörkrött. Lite vampigt så där... Men som alltid så börjar jag få kalla fötter så här strax innan. Ska jag njuta lite längre av mitt långa slingade hår? Det var ju knappt två månader sen jag gjorde dem. Så nu vill jag veta vad ni tycker, ska jag avboka min klipptid eller ska jag vara tapper och genomföra förändringen? Det är viktigt att ni svarar mig här, speciellt att Kajsa gör det. Vad tycker ni?


Så här ser jag ut i hövvet nu, även om det inte syns allt för väl. Ni får visualisera lite själv.



Lägg märke till hur fräsch och utsövd jag ser ut. Concealer in my heart.



Mina mankyrerade naglar lära jag få med på bild också. Viktigt. Så jag strikar fjortisposen.



Men jag är fortfarande samma gamla glada spexar-Sanna, men samma gamla skeva men ack så blygsamma skomakartumme.



Som gör allt för att slippa städa... Men jag sätter väl fart nu då. På återseende.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Trots mitt namn inte är Kajsa anser jag att mina åsikter är minst lika viktiga ;-) och säger GO FÅR ITT!!! Jag har bestämt för att se ut som ett MEGAFÅN nu i en rätt lång tid framöver på grund av att jag vill se hur mitt hår ser ut när det blir längre (samt spara pengar på klippning) och bara låta det växa samt bara färga det. Jag skulle vilja bleka mitt i mer slingaktigt för att sen kunna färga det rött igen, har ju inte sett min riktiga färg på (tror det är) 5 år nu. Men när man färgat det så mörkt så länge som jag gjort nu så blir det svårt att acceptera utväxten, därav min idé om att först slinga för att sen färga det ljusare. Eller är JAG helt ute och cyklar nu??? Puzz

2009-10-31 @ 13:32:00
Postat av: Sanna svarar Jenny

Klart dina åsikter är viktiga, jag skulle ju vara dum i huvudet om jag inte tog råd från en äkta fashionista! Jag är bara rädd att jag ska se ut som en liten bäbis igen i lugg, men håret växer ju som det knakar. Samtidigt njuter jag av att vara så här pass ljushårig, men det går som sagt att ta sig tillbaka till det också om man skulle vilja det! Ja, det där med slingor lät bra, så har ju jag kört nu. Inte färgat på hur länge som helst, bara blekt slingor. Så du och jag byter hår nu då kan man säga:)

2009-10-31 @ 21:34:30
Postat av: Anonym

Jag har inga som hellst åsikter om hår, för jag kan inte sånt. Men tillåt mig utbrista.... JÄVLAR VAD LÅNGA TUMMAR DU HAR!

2009-11-06 @ 19:24:03
Postat av: Lilly

Ja det var ju jag då som tyckte det

2009-11-06 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0