Min frukost...

Min mamma brukade alltid börja dagen med två ägg och en knäckemacka. Det var hennes standardfrukost. Kanske gör hon det nu också, vad vet jag, men då jag bodde hemma så var det detta som gällde iallafall.
Sen några dagar tillbaka har jag också börjat med detta. Jag har upptäckt att detta mycket väl kan vara den ultimata frukosten. Det fina med ägg är att det smakar olika beroende på hur man kokar dem, och eftersom jag så gott som aldrig tar tid på de små jävlarna så är den ena morgonen aldrig den andre lik.
När de är klara kyler jag ner dem, skalar dem vid vasken och sedan saltar jag dem och trycker i mig dem i rasande fart. Sen häller jag upp ett glas apelsinjuice för att få i mig C-vitamin (läs socker) och vips är frukosten avslutad. Så fruktansvärt lämpligt.
Förövrig är snön försvunnen och jag sov till 9.30 den här morgonen. Romantiken är försvunnen.


Kommentarer
Postat av: mari-ann

det är fortfarande min frukost

2009-10-20 @ 15:25:43
Postat av: Sanna svarar Mari-Ann

Du och jag, mamma. Du och jag.

2009-10-21 @ 13:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0