Jobbsökerdagen

Jahaja. Idag är alltså jobbsökardagen. Jag tänkte göra listsa på allt som spelar till min fördel och det som inte gör det idag.
Vi börjar med inte:

*Det är skitväder. Det stormar och regnar, den personalansvarige är säkert skitless och kommer säga nej på ren automatik.

*Det är fredag. De är så jävla less just nu och vill bara hem.

*Det råder fruktansvärd arbetslöshet i hela landet. De har säkert haft 30 sökare per dag det här året och här kommer lilla jag och ber om att bli anställd. Mmm, just det.

Varför jag borde bli anställd:

*Det är höst och folk blir sjuka till höger och vänster! Anställ så många ni kan!!!

*Det är fredag! Snart helg! Strunta i det dåliga vädret, var glad! Anställ en liten jävel, vettja!

*De behöver mig.



Jag känner mig hoppfull....typ.

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Håller mina tummar för dig idag, och skickar mycket pepp :-)

2009-10-16 @ 11:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0