Försenat CV.

Jag skulle skicka in mitt cv och personligt brev till två ställen jag frågade på i fredags. Inte för att det fanns någon direkt chans till anställning, men jag frågade om jag ändå fick göra det ifall de skulle komma på nått längre fram och fick svaret: okej.
Hela helgen har jag och Eken gått och filat på de få raderna som utgör min arbetshistoria, utan att bli riktigt klara. Det är det personliga brevet vi nu kört fast på. Jag skriver en sak och Eken säger: Nja, men om du skriver så här istället att...fan nu kommer jag inte på nått bra. Vänta lite....
Sen blev hela grejen stillastående, jag väntar fortfarande på Ekens bättre formulering. Idag hade jag tänkt skicka dem, och jag ville göra det tidigt, alldeles som jag anpassade mig till en arbetsvecka och lät det hela vila över helgen. Men nu är inte Eken hemma och hans tvivel på mina tidigare meningar har fått så fruktansvärt osäker på att jag skulle kunna knåpa ihop det där brevet själv. Tänk om jag skriver nått helt vrickat?!
Jag får helt enkelt fila lite till på det under dagens lopp och sen invänta Ekens godkännande. Jag kan väl skicka det ikväll lika gärna som på morgonen. De kommer ju ändå inte kunna kolla mailen under dagen. De ville ju inte ens anställa mig!
Åh, det här är en grej som jag kommer börja tänka på från och till under dagens lopp och varje gång kommer det att fylla mig med ångest. Satan, satan, satan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0