Eken the Strangler

Igår natt så drömde jag att jag höll på att svimma och att folk fick ta emot mig hela tiden för jag blev så yr. Den här natten så vaknade jag av något som mycket väl kan ha varit orsaken till mina drömmar igår. Eken höll på att strypa mig. Det var inget gos-ligga-och-smeka-halsen, utan med en hand om min hals, (förhoppningsvis) sovande så lyckades han ändå pressa så hårt att jag vaknade av obehaget.
Jag slet bort hans hand och vände på mig lite irriterat, men ju mer jag låg och tänkte på det destå mer upprörd blev jag. Ville han döda mig? Och även om han inte ville det, utan kanske drömde något, så kvarstår frågan- kommer det ske igen? Och kommer han lyckas då?
Han hävdar att han inte minns något av händelsen idag, och jag valde att inte väcka honom då på natten heller då han faktiskt är sjuk och behöver sin sömn. Kanske var det febern som låg bakom, eller ett undantryckt, fruktansvärt hat mot mig.
Ni ber väl för mig inatt, mina vänner?



Är allt bara en fasad?


Kommentarer
Postat av: Björn

Det var hans undermedvetna önskningar. Fly.

2009-10-29 @ 12:22:21
URL: http://folkilsken.wordpress.com
Postat av: Fredde

Det är absurt älskling! Jag förstår att du är rädd, men vi behöver några fler nätters observation.

2009-10-29 @ 15:47:20
Postat av: Sanna

Jag ger det hela en natt till. Kanske är det oerhört dumt av mig, men jag lever på hoppet. En natt till.

2009-10-29 @ 20:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0