Inte så anställd.

Jag har ont i halsen, allesammans. Något så fruktansvärt ont i halsen. Stackars mig.
Hur som haver är det inte bara halsontet som förstör min morgon, utan även vetskapen om att jag är arbetslös.
Imorgon är Sara ledig och vi har kommit överrens om att vi ska ta en tripp till Ljusdal för att hitta nya gympaskor och för att jag ska kunna gå runt och tigga fast anställning.
Detta känns obehagligt. Jag har gått runt och frågat efter jobb förut utan några direkta problem, men då var det bara sommarjobb. Man bad om några timmar här och där i några månader frammåt, och det kändes okej. Men nu ska jag gå till ställen som jag inte vet om de är i behov av mer personal överhuvudtaget och be dem ta sig an mig.
Men vad är mina alternativ då? Jo, om vi kollar på ams så ser vi att jag antingen kan söka till orientalisk kock, sjuksköterska eller finsktalande datasupport. Skulle jag tillsättas någon av dessa tjänster så skulle folks liv vara i fara. Det som jag ser ut att kunna klara av är homeparty-säljare för sexleksaker, alltså stå och vifta med glidmedel och dildos framför tio fnittrande tjejer i någons vardagsrum, men detta kan knappast ge mig några direkta summor i slutet av månaden.
Så hjälp mig här för i helvete, hur ska jag beté mig?!



Tills dess får jag väl börja öva in jobbsökarleendet.


Kommentarer
Postat av: lisbeth

Om inte dina referenser och det leendet och din humor kan ge dig jobb, så vet då inte jag ! :-)

Heja på !!

2009-10-14 @ 17:00:00
Postat av: brorsan

ta en finskakurs på medborgarskolan så har du jobbet som i en liten ask.

Siili betyder iaf igelkott på finska, alltid en start, den kursomgången bjuder jag på, nästa kostar

2009-10-15 @ 20:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0