Det gick åt skogen!

När jag gick upp idag så såg jag att jag fått ett sms av mamma, där stod det att hon inte kunde skjutsa mig till Ljusdal då en av syrrans ungar är sjuka och hon måste passa denna.
Fan, då blir det bussen, tänkte jag och drog upp persiennerna. Dimma och regn. Jag tänkte igenom vad jag skulle få för intryck om någon med blött hår och rinnande maskara kom och sökte jobb hos mig, och kom till slutsatsen att jag varit så där halvdant impad. Kanske kommer de minnas mig bättre, förvisso, men jag tror ändå att jag har mer att förlora på det hela.
Mor ringde nyss och sa att hon kunde skjutsa mig imorgon istället, men då ska jag ha syrrans hynda här från 10.00 på morgonen, och jag är inte allt för sugen på att lämna henne själv här i min lägenhet. Varför? Jo säg att jag lämnar henne, får nej av alla ställen jag söker och sen kommer hem och finner hela lägenheten söndertuggad. Det innebär en väldigt svag framtid ekonomiskt utan en möjligthet att förnya inredningen. Det känns inte som det bästa alternativet.
Förhoppningsvis får vi bilen i helgen och då kan jag åka upp själv nästa vecka istället, på så vis kan jag springa och fråga hur som helst utan att vara till besvär för någon annan. Så så får det bli!

Idag får istället bli en städdag så jag inte är helt onyttig. Då kör vi då.



Skulle ni anställa detta?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är bra att du städar!

Maja tycker om när det är ordning o reda,

hon vill att hennes hår ska kunna falla på ett

rent golv, inte dela plats med en massa dammråttor.

=)) Snart kommer vi!

Jag förstår att du längtar!

Att få ta hand om denna vackra donna är ett privilegium! Många kommer att se på dig med avundsjuk min när du är ute o spatserar med henne...

Jag ser det framför mig... Åh så vackert!



2009-10-23 @ 07:59:08
Postat av: Sanna svarar syrran

Skicka över hyndan! Allt är nu täckt med plast och giftet är utlagt! Detta skall bli en fröjd!

2009-10-23 @ 09:51:46
Postat av: lisbeth

En jobbsökande som ser så ömkansvärd ut som den stackars katten, skulle då inte jag ha hjärta till annat än att anställa...;-)

2009-10-23 @ 16:21:12
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

hehe, det kanske är det kortet man ska köra på ändå då!

2009-10-24 @ 09:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0