Den första snön!

Jag borde vara nere i tvättstugan nu, men beslutade mig för att ta en kopp te först. Då jag tände två blygsamma lampor i köket så kom plötsligt den där romantiken som den första snön innebär till mig. Jag trodde att jag skulle bli utan den i år.
Denna känsla är inte helt olik julkänsla. Det blir ett speciellt ljus ute och det gör det så oerhört mysigt att sitta inne. Ute vill jag inte vara, nej gud nej, men att vara inne höjs till en helt ny nivå på njutarskalan.
Då jag hällde upp det kokade vattnet i en termos så kände jag att så här vill jag ha det. Den hopplöshet jag en tid känt blev helt plötsligt obekant för mig och jag ville - hör och häpna - pausa tiden.
Jag ville att Eken skulle vara hemma och att vi skulle sitta vid köksbordet och inte säga någonting. Hade Eken varit hemma hade han troligen skitit i mig och min vinterkänsla och satt sig och spelat WoW istället, men nu ska vi inte förstöra det här. 
Jag ska njuta av min kopp med te, läsa lite blogg och ta in ljuset som den här morgonen bjuder på. Eller kanske avsaknaden av ljus. Hur som helst önskar jag er en God morgon, för snart förstörs min av att jag måste ner i tvättstugan igen.


Kommentarer
Postat av: F

Faktiskt hade jag gärna suttit där en stund med dig vid köksbordet och druckit något varmt. i stillhet och tystnad. ja - Jag gillar det.

2009-10-19 @ 14:58:11
Postat av: Sanna svarar F

Shit, vi kanske ska ta oss till ålderdomshemmet snart?

2009-10-20 @ 11:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0