Sömnsvårigheter

Åh, vilken oerhört tråkig dag. Hade svårt att somna igår så jag tog en nattmacka och satte mig framför tvn. Sen gick jag och la mig men kunde inte somna ändå, så jag läste ut den där halvtråkiga boken jag tagit mig an. Efter det låg jag och vred och vände på mig i vad som kändes som en oändlighet, sen slet jag åt mig mitt ögonskydd, ni vet sån där grej man har när man sover för att det ska vara mörkt. Har aldrig sovit med den tidigare, men eftersom jag störde mig på att det var lite för ljust i rummet bestämde jag mig för att pröva. Och jag somnade som en stock! Har ni hört på maken va?
Blev väckt av att Ekens mobil ringde nån gång på morgonen och upptäckte att skygglapparna åkt av så jag drog på mig dem igenom och somnade om. När jag vaknade igen så satt ögonbindeln säkert på plats så jag slet av mig den och fick jordens chock. Det var så äckligt ljust i rummet och fast jag blundande så blev det för ljust. Min kropp blev helt ställd av att slå om från kolmörker till heligt ljus, och det gjorde fruktansvärt ont i mina två, oskyldiga blå. Sedär, direkt var man på dåligt humör. Att klockan sen var 11.30 gjorde ju inte saken bättre.
Så efter det har jag inte gjort mycket. Åt lunch med Eken innan han drog och har sen dess tvättat ansiktet och funderat på att sminka mig men avstått. Min plan är att städa, men det känns inte allt för jävla inbjudande just nu.
Åh, låt det börja snöa så vi slipper det här gråa, hopplösa och dödslängtanframbringande vädret. Det var allt jag hade att säga. Tack.

ps. ni är dåliga på att kommentera också. ds.



Osminkad, fast tvättad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaså, det funkar faktiskt med såna där ögonbindlar ? Har faktiskt tänkt ibland att jag skulle prova, har svårt att sova om det är för ljust i rummet.

Håller med dig om eländes-vädret.

Så, nu har i alla fall jag kommenterat din blogg :-)

Det är ju inte för att den skulle ha blivit tråkig helt plötsligt, som det blir lite långt emmellan ibland, för det har den verkligen inte !!! Skyller på tröttheten efter nattjobb ! Kram !

2009-11-26 @ 21:41:16
Postat av: Sanna svarar

Jag rekommenderar verkligen att pröva ögonbindeln, en riktigt livräddare vid fullmåne!

2009-11-29 @ 22:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0