Gårdagens bravader!

Men åh, hela dagen har ju gått utan att jag berättat hur duktig jag var igår! Som ni gått och väntat, eller hur?
Jo det var så här va. Tanken var att jag skulle tvätta en tvättkorg, annars skulle det ta så lång tid och bli så himla jobbigt, sen tänkte jag boka in en tid längre fram så jag kunde ta en till tvättkorg då. Men nu var det så här va att det var fullt i över en vecka framåt, så då tog jag helt enkelt och tvättade all tvätt vi hade. Ja, ni hörde rätt. ALL TVÄTT VI HADE! Men vad i helvete, sitter hon och ljuger för oss?! tänker ni nu, men så är det inte. 8 maskiner blev det. Förstår ni hur mycket det är? Nej, det tror jag inte att ni gör.

Hur som helst så upptäckte jag att denna kraftansträngning resulterat i ett ekande badrum. Jag bestämde mig då för att passa på och dammsuga och skura i hörnet där tvättkorgarna stått och där det legat fullt med smutstvätt, annars blir det lätt att man fuskar där. Först tog jag och sorterade ut massa tomma sprayflaskor och dylikt hur våran badrumsmöbel, och fick en låda ledig. I den la jag allt smink från badrumsskåpet och kunde då stoppa in alla grejer som stått på badrumskåpet tidigare. Då jag satt på golvet framför badrumsmöbeln tyckte jag att det luktade lite funky och började slita i golvbrunnen. Fick loss ett märkligt vattenlås som jag med lite pill och vansinne lyckades plocka isär.
Här gömde sig lite allt möjligt smått och gott, och mina kväljningar var inte att leka med. När denna blivit ren och fin gjorde jag rent toaletten ordentligt också, sen blickade jag lite längtansfullt mot handfatets vattenlås. Det har länge varit ett välkänt faktum att det varit lite stoppvarning i det handfatet, så det skulle ju behövas.
Jag hejdade mig sedan och tänkte att det säkert var för svårt. Tänk om jag råkade ha sönder något? Och tänk på allt snusk som skulle finnas där i, fy helvete. Det där är ju karlgöra, det får Eken ta tag i. Men jag kunde inte hejda mig.
Snart satt jag där i skräddarsits på golvet och skruvade på allt jag kom åt. Och jag klarade det! Jag kan säga er att de små vidrigheterna som fanns där i gjorde mig nästintill svimmfärdig. Men jag stod ut och snart gnistrade de där jävla rörena som aldrig förr. Och vattnet? Jo, det flödar på som bara den nu förtiden. Okej, allihopa på tre. ett, två, tre: VAD DUKTIG DU ÄR, SANNA!
Jag gjorde även rent där soppåsen står under diskbänken och sprayfärgade sedan ytan vit, för att få bukt på fläckar som inte gick att tvätta bort. Detta resulterade i milda andningssvårigheter i några timmar frammåt som idag gett med sig och endast lämnat lite halsont eftersig, men jag mår i det stora hela bra, tackar som frågar.
Men vad gjorde jag mer då?! Nej, så mycket mer hann jag inte med. Klockan blev mycket vilket satte käppar i hjulet för att dammsuga resten av lägenheten och skura den. Jag bytte däremot sängkläder och sorterade min sängbordslåda.
Vad mer kan ni begära?! Idag har jag inte heller dammsugit eller skurat men jag har bakat en jävla massa muffins och hjälpt urinfarbrorn, något ni ska nöja er med tycker jag. Kanske att jag tar och dammar alla ytor innan kvällen är slut, men jag lovar inget.
Så, det var så duktig jag var igår, nu kan ni hylla mig.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är först med att säga ett,två,tre: Du är så jävla duktig Sanna!!

2009-11-24 @ 22:19:23
Postat av: Sanna svarar Sara

Tack, Sara. Det värmer. Synd att INGEN ANNAN BRYR SIG! Men du, du är en riktig vän du. Fint.

2009-11-25 @ 14:59:47
Postat av: lisbeth

Ett, två, tre: VAD DUKTIG DU ÄR, SANNA ! Och jag menar det också ! Tycker förresten du är duktig jämt :-)

2009-11-25 @ 23:05:45
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

Tackar:)

2009-11-29 @ 22:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0