Min och elkillens relation.

För en stund sen ringde de från sveriges energibolag, eller vad de nu heter. De är envisa jävlar som har ringt säkert sex, sju gånger nu och samtliga har Eken varit på jobbet. Det är ju honom de vill tala med, då de ber om personen som betalar elräkningen. För cirka fyra gånger sen var det en kille som ringde och frågade om det gick att prata med mig om det hela istället, men jag svarade nej. Då sa han: Men om jag säger så här då, tror du att din man kan vara intresserad av att få sitt elpris sänkt med 10% oavsett vad han betalar nu? Min man? jag fnissade lite åt det hela och svarade sen att det hade jag inte en aaaning om och att de fick återkomma nästa dag efter fem. Efterssom de inte direkt lyssnade till min tidstipps för än nästa vecka så hann Eken börja på eftermiddagspassen och då missade de honom igen. Igår så ringde det en kille och presenterade sig och jag förklarade att han precis missat Eken och att han skulle ringa före 13.00 nästa gång istället.
Så idag, vid 11-tiden ringer en kille som låter mycket lik killen jag pratade med igår, men jag reflekterar inte över det så mycket förän han säger: Ja, det var du och jag som talades vid igår, så nu ringer jag före ett! Jävlar! Börjar de känna igen mig nu också?! De måste ringa hur många samtal om dagen som helst, varför minns han mig och mitt löfte. Hehehe, ja han blev inkallad på möte idag. sa jag och skämdes lite över att jag lurat den trevliga killen. Men han bör vara hemma efter fyra om han inte tar på sig ett eftermiddagspass. Killen skrattade lite och sa att då fick han pröva då istället och tackade så mycket för sig.
Nu är jag LIVRÄDD för att han ska ringa efter fyra eftersom Eken troligen kommer ta på sig ett eftermiddagspass. Vad ska jag säga då, liksom? Förlåt! Men om jag tar ditt nummer kan han ringa dig? Eller ska jag teckna ett elavtal med honom som plåster på såren? Han kan ju trots allt sänka vår kostnad med 10% Eller ska jag fråga om han vill komma över på en kopp kaffe så vi kan diskutera det här och reda ut alla frågetecken, jag är ju inte en dålig människa egentligen, jag har bara dålig koll på min pojkvänsarbetstider.


Förlåt, elkillen! Jag vill dig inget illa, men det är lika bra att du slutar ringa, Eken kommer ändå tacka nej till ditt erbjudande. Vill du däremot ringa och dösnacka lite så finns jag här, jag förstår att telefonförsäljning kan vara påfrestande och det kan vara skönt att prata med någon och min barm finns här för dig att gråta ut mot. Fortsätt kämpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0