Den döende blomman.


Något är fel. Min blomma som jag har på köksbordet har åter dött. Jag har haft fyra, fem likadana nu och de dör lika fort varje gång. Vad gör jag för fel, vad är hemligheten bakom de där kluriga jävlarna?




Den har små knoppar nere vid grunden men de kommer aldrig slå ut, det ser man ju. Det tar bara några dagar efter att jag fått hem den så börjar bladen bli gula. Jag har prövat vattna dem lite, mycket och lagom. Lite solljus, mycket solljus och lagom solljus. Missar jag något? Kräver den levande föda?
Hjälp mig här, snälla, innan det är för sent!





Kommentarer
Postat av: Fredde

Den där blomman brukar jag äta frukost med..

2009-11-17 @ 19:00:58
Postat av: SAMANTHA

Köp en annan blomma, en som du vet att du kan behärska, kanske en i plast?

2009-11-17 @ 22:24:51
Postat av: Samantha

Köp en ny annan blomma, en du vet att du kan bemästra...

2009-11-17 @ 22:27:18
Postat av: P

Ån nej! två nästan identiska kommentarer! Så pinsamt. Ja, jag gjorde fel, det var jag båda gångerna. Ledsen att jag inte kan bemästra blogg.se. Fan, allt ska man måsta äta upp.

2009-11-17 @ 22:29:31
Postat av: lisbeth

Vet inte om jag minns rätt, men kan det vara såna som inte vill ha vatten i krukan, utan på fatet ? Men dom ÄR svåra att lyckas med, jag brukar inte heller klara livhanken på dom... Om nu det är nån tröst.. Fråga på blomsteraffärn, kanske ?

2009-11-17 @ 22:30:46
Postat av: brorsan

om eken använder kniv, sked o gaffel istället för blomman å äta frukost med ska du se att den klarar sig bra mycket bättre...

2009-11-17 @ 23:49:34
Postat av: Sanna svarar Eken



Jag trodde först att detta var en felskrivning och att du lite vitsigt försökte få fram att du åt delar av den till frukost. Men nu när jag ser att du brukar äta MED den så blir jag nyfiken och en smula oroad. Hur går detta till?

2009-11-18 @ 10:39:25
Postat av: Sanna svarar Samantha

Åhåhåh, där ser man! Jag gillar det faktum att ditt namn först är utskrivet i versaler, som att du först är väldigt angelägen om att påpeka min svaghet som botaniker. Men att du sen, då du sammanställer ditt andra inlägg, har lugnat dig lite och skriver namnet korrekt och till och med lägger till tre dröjande punkter i slutet av meningen, samt har uppgraderat behärska till bemästra.

Och jag ser i ditt tredje ångerfulla inlägg att du redan skäms över detta, men väljer ändå att säga:

IN YOUR FACE!

2009-11-18 @ 10:43:43
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

Detta är faktiskt något jag aldrig prövat! Mycket bra, då ska jag bara inhandla min sjätte växt och se om detta inte ska göra susen! Tack för tipset!

2009-11-18 @ 10:45:06
Postat av: Sanna svarar brorsan

Jag ringde Eken och ställde honom mot väggen då jag fått den där kommentaren. Han förklarade att han brukar äta frukost med mig också(?!) Finns det någon hjälptelefon för detta tror du?

2009-11-18 @ 10:46:33
Postat av: brorsan

den enda hjälp jag kan komma på för tillfället är en kurs i vett och etikett, lite bordsskick helt enkelt!

kniven på höger sida, gaffeln på vänster.

2009-11-18 @ 17:26:38
Postat av: Sanna svarar brorsan

Tackar ödmjukast.

2009-11-19 @ 10:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0