Att pynta för mycket.

Vilken sekund som helst nu så åker Eken till jobbet, och efter det så skall jag skrida till verket. Ett tvättkorg skall tas omhand, saker skall plockas reda på, garderoben skall sorteras. Sen ska jag ta mig fan dammsuga och skura, samt damma alla ytor jag kommer över. Då slipper jag den delen innan julpyntet som ska upp nästa helg.
Detta känns dock lite jobbigt för mig. Jag har inte överdrivet mycket saker jag ska pynta med, men ändock så kan det bli för mycket för första advent. Ni vet, enligt jullagen så ska bara adventsljusstakarna och adventstjärnorna upp nu. Men det känns lite fjuttigt. Det jag egentligen vill är att sätta ut alla tomtar överallt, byta till röda sängkläder och helst av allt sätta upp en plastgran i vardagsrummet. Det ska ju synas att man gjort jul!
Då jag sa att jag ville sätta upp en gran så snart som möjligt satte Eken sig lite på tvären och sa att man alltid pyntar granen kvällen innan och inget annat. Så har min familj också alltid gjort, men vad gör det väl att vara lite tidig? Den ska ju ändå tas ner snart, så varför inte njuta lite längre av julkänslan? Tyvärr verkar det ju som att vi blir helt utan gran iår, eftersom ingen vapenvila råder inom plast vs. äkta-kriget. Men ändå, nog kan man fuska lite med tomtarna, tycker ni inte? Att gradvis välkomna julen känns så trist. Så i helgen då satsar vi allt, mina vänner! Här jävlar ska det pyntas!



Förra julen hos syrran.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också sjukt ont i axlar och i magen och i ryggen! Kom knappt ur sängen imorse, Fyfan säger jag bara! Angående granen så tycker faktiskt jag att du kan få ha din plastgran i år eftersom Fredrik fick ha en riktig gran förra året om jag inte minns fel! Hurra för plastgranen!! ;)

2009-11-23 @ 21:08:27
Postat av: Sanna svarar

Skönt att jag har dig på min sida! Då kan jag gå in i krig helhjärtat!

2009-11-24 @ 17:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0