Morgonstund.

Här är man uppe med tuppen.

Fångar dagen.

Kände för att göra min sambo sällskap så här på morgonen innan han drar till jobbet, inget konstigt med det.

Jag är ändå inte den människan som gillar att ligga och dra mig på morgonen...

Okej, jag är uppe därför att jag igår sa till Eken att jag skulle gå upp samtidigt som honom men han sa: Visst, du kommer ligga som ett slakt då.
Samt att jag kom på att jag måste ringa och säga upp en grej vars sista inbetalningsdag skulle vara idag om jag inte skulle vilja säga upp det och därför måste jag leta upp de grejerna. Så kom jag också på att jag kanske borde ha stoppat in jordgubbarna och melonen jag köpte igår i kylskåpet, annars kanske de börjar bli dåliga? Eftersom jag ska till hudik med mor idag så borde jag kanske städa upp lite innan jag åker. Sen ska jag boka tvättid idag också, det måste också göras innan jag åker. Så låg jag och grubblade, och som det nervvrak jag är så klev jag upp.
Och nu sitter jag här i innerfordret till Ekens motorcykeljacka. Själva jackan och allt annat har just åkt till jobbet.



Så vad har jag gjort av dessa tvångstankar? Jo, jag har stoppat in melonen i kylskåpet, jordgubbarna står jag i valet och kvalet om ännu. Letat upp grejerna som behövs för att säga upp den där grejen. Motbevisat Eken, även om han innan han åkte sa: Jag förstår inte att du gick upp nu? och insåg då att han inte skulle ha hållit det emot mig om jag inte hade gått upp. Fin kille det där, faktiskt.
Så jag antar att det bara är städning och bokning av tvättid som återstår. Undertiden ska jag smaska loss på jordgubbarna, äter jag upp dem behöver jag ju inte grubbla över dem något mera.
Men då så kör vi igång då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

blicken framåt grabben, blicken framåt

2009-05-28 @ 19:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0