Pakt med Djävulen?

Det här med flytten ställer till det för mig just nu. Ettan ser förjävlig ut men jag kan liksom inte ta mig an att städa då vi ju ska flytta ut och då ska jag ju ändå flyttstäda... Och samtidigt kan jag inte heller börja flytta över grejer eftersom jag vill att det ska vara färdigtapetserat först.

Och sen har vi ju hela grejen med att jag själv ska tapetsera två rum! Eken blev så positiv då jag nämde hela grejen att jag fick för mig att det inte skulle bli svårt alls, men så har jag hört mig runt lite och tänkt efter lite och insett att det nog fan inte är så enkelt. Först ska det slipas och i vissa fall behövs det spacklas, sa min svåger.
Hur vet man om det behöver spacklas då? Tror du att jag kommer behöva det? frågade jag.
Ja, men det märker man efter att man har slipat. blev hans svar. Jaha, hur fan ska jag kunna avgöra det?!!?
Sen ska man ta bort eluttag och lysknappar och allt sånt skit, så troligen kommer jag dö av en elshock innan detta är klart.

Min syster har flera gånger erbjudit sig att hon och hennes man ska komma över och hjälpa mig att flytta grejer nån eftermiddag i veckan, vilket är väldigt snällt av henne. För snällt av henne. Jag anar ugglor, om vi säger så.
Hennes första ord då hon såg sig om i lägenheten var ju trots allt: "Ja, men här kan du ju passa alla barnen på samma gång" och hon har ju ändå fyra barn. Så som sagt, jag är lite osäker på om jag ska nyttja hennes hjälpsamhet eller inte. 
Detta är också anledningen till varför jag inte brytit ihop och på mina bara knän bett svågern att hjälpa mig med tapetseringen, då detta är som att sluta en pakt med djävulen. Jag är dömd att förevigt passa hennes barn, barnbarn och om jag överlever detta; barnbarns barn. 
Hon kommer likt en gökmamma döda mina egna avkommor för att jag ska kunna ägna min fulla uppmärksamhet åt hennes små djävulsbarn. Så jag vet inte hur fan jag ska lösa detta?
Nån som är en djävel på att tapetsera, som inte har massa listiga baktankar? I så fall, RING MIG!!!


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Prova med att ringa Berra...;-)

2009-03-02 @ 20:47:51
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

Jasså, kan han tapetsera? Ja jag kanske ringer när jag har tapetklister fulla håret och ligger inrullad i våd:-) Håll tummarna för mig!

2009-03-02 @ 21:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0