Min morgon och min mat...



Efter gårdagens pregno-mage så började jag läsa i detoxboken denna morgon och kände hur inspirerad jag blev.
Gjorde mig en frukost/lunch av fullkorns couscous, linfrön och solrosfrön och till detta en tonfiskröra på creme fraiche, keso och pepparot. Och tonfisk naturligtvis, men så dumma i huvudet är ni väl inte så ni inte kunde räkna ut det själva?



Ja, och som vanligt när jag stolt lägger ut bilder på mina egenhändigt ihopkomponerade små kreationer till föda så hör mina vänner av sig och tycker ner mig i sandalerna: Det såg ju inte alls gott ut, för fan. Vidrigt.
Visst, håna mig. För jag vet att det var gott. Och ni kommer aldrig få smaka på denna lilla goda nyttighet, ni kommer aldrig få ta del av min lilla konstnärsjäl. Allt ni kommer göra är att brinna i helvetet.

Följde med Sara till ungdomsmottagningen och hackade in en stav i hennes vänsterarm, så nu är vi lika hon och jag, som på så många andra sätt.
Efter detta smällde jag i mig en räkmacka och en biskvi på närmsta cafe. Det var ju inte nyttigt, säger ni för ni slutar aldrig att spy galla över mig. Nej det kanske det inte var, men vad har ni med det att göra?! Låt mig vara! Ser ni inte att jag ligger i fosterställning, skyddar mina mjukdelar från era sparkar och min själ från era glåpord. ALLT JAG VILL ÄR ATT LÄGGA UPP EN BILD PÅ MIN SALLAD!!! Fy fan, säger jag bara. Fy fan...

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Om du visste va underbart det är att läsa dina svart-humor-berättelser om dina vardagsvedermödor ! Man känner sig helt plötsligt inte så ensam längre ! Kram !

2009-03-30 @ 21:21:09
Postat av: Jossan

Jag tycker iaf att du är duktig! Så det så...

2009-03-30 @ 22:21:22
URL: http://jossanohenrik.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Haha! Jag ser att du sov i sängen inatt, bra Sanna! Ett litet steg i rätt riktning!

2009-03-31 @ 09:13:55
URL: http://annasarachristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0