2 cool 4 U

Förut, när Mie just skaffat msn, så blev man lite trött då hon loggade in för hon skrev jämt till mig. HEJ! Stod det, sen följde en långsam konversation full med diverse smilisar och stavfel. Och jag måste skriva med stora bokstäver för att hon skulle kunna läsa och det tog evigheter innan man fick svar eftersom hon nyss lärt sig skriva och för att hon inte riktigt hittade tangenterna.
Nu skriver hon lite fortare och stavfelen är färre, men hon har också fått en slags attityd. När jag berättar saker så svarar hon med ett: "Jaha...", och avslutar med en gäspande smiley. Detta har totalt vänt på våra roller. Jag var den coola, elaka mostern som hon såg upp till, men nu är det jag som söker hennes bekräftelse. När hon loggar in är det jag som börjar skriva: "Hej! Vad gör du?" Hon svarar lite nonschalant: "Inget *gäspande gubbe* 
Sen har hon börjat avsluta konversationerna hastigt också: "Har inte tid att skriva längre, Hejdå" eller "Måste dra, hej då" Vad har en 9:åring så brottom till?!?!?

Enda anledning till att hon vill sova hos mig ibland är för att jag har spore och sims2 på datorn, och att jag kan steka god äggröra som hon gillar. Hon utnyttjar mig.


Kommentarer
Postat av: Mie

vad schyst! du är då

2009-03-03 @ 15:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0