Det är nu det börjar...

Tja, vad ska man säga. Dagen tog sig igår helt enkelt. Jobbdagen flöt på fint, sen så avslutades den med en vegetarisk lasange och ett par glas vin på balkongen i solnedgången, medan vi tog igen för förlorad tid.
Lasangen var god, vinet var gott och väninnan var god.

Inatt fick jag diverse märkliga samtal från Norge samt något från Anders som är i full fart med att fira sin student, så jag satte mobilen på ljudlös och sov gott fram tills 10.30. Då upptäckte jag två missade samtal från ett gävlenummer.
Ringde upp och kom fram till Ramudden, dem jag ska jobba åt i sommar. Receptionisten svarade och jag förklarade mitt ärende, att någon sökt mig från detta nummer. Tyst för mig själv tippar jag på att det är Conny som har försökt få tag i mig, men hör hur receptionisten frågar Jens om han sökt en Susanna. Denne svarar: " Ja... Kanske... " Det blir toktyst i luren för en stund, sen hör jag mummel, sen åter tystnad. Ännu en gång bryts tystnaden och tar vid av ett mummel medan jag sedan, helt utan förvarning blir kopplad. Denna gång svarar Conny och vi utbyter några vänlighetsfraser innan han förklarar att jag ska infinna mig i Valbo på måndag. Då drar det igång med andra ord. Time to make some money.


Kommentarer
Postat av: lisbeth

Hoppas du inte behöver använda regnjackan alltför ofta denna sommar ;-)

2009-06-02 @ 22:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0