Min mamma sa alltid...

Eken och jag har haft "min mamma sa alltid"-grälet.
Jag hade varit och handlat på hans order och fått med allt uton "en korv-bit". Då Eken står och rotar i kylen dagen efter så säger han att han inte hittar korven. Jag förklarar att jag inte köpt någon korv, och Eken blir mycket upprörd.

-Fan, jag bad ju dig att göra det!
- Ja, men bli inte så jävla arg, jag köpte ju allt annat du bad om, plus att jag tog ut pengar åt dig! svarar jag med en ton som inte direkt fungerar konfliktlösande.
- Då hade du lika gärna kunnat skita i allt, säger den mycket korvsugna Eken och fortstätter...
- Min mamma sa alltid: Ska du inte göra det ordentligt behöver du inte göra det alls!
Nu är jag galen.
- Men handla din jävla mat själv då för i helvete, min mamma sa alltd: Bästa drängen är en själv!!!
Vid det här laget står nog grannarna redo till att ringa Securitas.
- Men jag måste ju kunna be dig om tjänster!
- Ja, men då får du ta att de blir gjorda på mitt sätt!

Ingen av oss gav vika, och i någon timme gick så gick vi runt som vildkatter i lägenheten, redo att ryka ihop över minsta lilla småsak. Men som med de flesta oväder så gick det över och nu är vi lyckligare än någonsin. Så vad kan vi då lära oss av detta?
Eken skulle nog påstå att sensmoralen är: Om du inte ska göra det ordentligt så behöver du inte göra det alls, medan jag tycker att bästa drängen är en själv. Gör som ni vill.

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Svårt dilemma att välja det bästa av dom två valspråken ! En kombination av dom blir ju inte heller så lyckad...Huvudsaken är väl att ni kan leva med olikheterna ;-)

2009-07-08 @ 13:18:13
Postat av: Sanna svara Lisbeth

Ja, han får stå ut med att jag är lite tankspridd och glömmer den där korv-biten ibland!

Som de allra flesta förhållandena bygger ju även vårt på kompromisser och att ha överseende, och just det är vi nog mästare på vid det här laget:)

2009-07-08 @ 15:12:56
Postat av: lisbeth

Låter oerhört moget, måste jag säga ! Själv har jag inte kommit så långt i mognad ännu, fast jag snart är 3 ggr äldre än ni ;)

2009-07-08 @ 21:58:22
Postat av: Jossan

Hahahaha... Jag och storebror Ekelund sitter och kiknar av skratt. Tur att man inte får upp mentala bilder :)

2009-07-11 @ 18:36:21
Postat av: Sanna svarar Jossan

Den enes död, den andres bröd, antar jag.

2009-07-13 @ 09:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0