Vändning!


Eh, snart måndag nu. Vad händer på måndag? Jo, mitt nya liv börjar. Till hjälp har jag denna bok, som jag läst tidigare och på nått vis försökt genomföra men inte lyckats. Men denna gång, då jävlar! Så "12 veckor till ett självläkande liv" ska alltså få mig att bli en sund och pigg människa som har mer livsglädje, vad mer kan man önska?
Som med de allra flesta böcker är den här boken tillägnad någon, men här är det lite fiffigt förstår ni, så här står det:

Till Dig
med önskan om
livsglädje och kärlek
under vandringen


Här kan man börja fundera, vart fan ska jag? Måste jag gå någonstans för att uppnå de här grejerna. Nej, det är alltså en liten själavandring man ska genomföra, så vackert.
Man får även veta att det är en miljövänlig bok som enbart framställts av råvaror som inte skadar miljön. Tummen upp.
Sanna Ehdin har skrivit denna bok och hon ger mig vecka att förbereda mig mentalt innan jag börjar gå in på de lite hårdare grejerna som kost och dylikt, fine by me. Men eftersom jag började läsa denna i onsdags och så smått har börjat förbereda mig inför ett litet kommande inferno så kortar jag ner denna till en halv vecka och kör igång mer intesivt på måndag. Kanske. Om jag känner mig redo. Och allt godis jag köpt i helgen är slut. Hur som helst.
Man får ta del av små citat och konstaternaden lite här och var som markerats lite extra. Ett är så fint som:

Det som är viktigast och sannats i livet kan inte ses med ögonen.


Och visst är det så. Pengarna man har på kontot till exempel. Och g-punkten.
En bit in i boken uppmanar Sanna (?!) mig att skaffa en bok att föra anteckningar i om hur jag mår av detta, men jag har ju min lilla internetdagbok, så här kommer jag spy ur mig info om hur det går tills jag tröttnar och lägger det hela på hyllan. En bit längre in i boken kommer följande citat:

Det finns lika många vägar till självläkning som det finns människor.
Utmaningen är att finna det som stämmer för dig och det som du mår bra av i ditt liv.


Jaha?! Och här har vi en bok som ska stämma in på alla?! Är det din jävla väg till läkning som vi får ta del av nu, Sanna Ehdin?! Hur kommer den funka för oss?! Tänk om det har motsatt effekt och vi alla blir nedbrytna?!
Nåja, hon skriver i alla fall att det aldrig är försent att göra bättring och att vår bästa tid är nu, typ. Sen kommer ett test att genomföra för att se hur pass mycket i behov man är av denna procedur.

Här har jag då främst tänkt tillbaka på den närmsta månaden då jag verkligen gjort allt fel i hälsosynpunkt. På att ta vitaminer och mineraler varje dag så gav jag mig själv en tvåa eftersom jag är flitig med c-vitamin varje dag men inte får i mig något annat i vitaminväg.
Varför man bara får en femma för att inte alls röka istället för en sexa förstår jag inte, för det får man ju om man inte äter nått godis alls. Kan det vara så att Sanna Ehdin har en liten last som hon tampas med?
Friterad mat får jag i mig lite mer än sällan så jag gav mig en trea... okej okej, en tvåa kanske hade varit mer passande då, men gjort är gjort!!!
Dricker gör jag lite mer sällan en ibland skulle man kunna säga, så vi tar en trea på det. Och stressad är något jag lätt blir vid lite motgång, men den senaste månaden har jag inte haft så jävla mycket att stressa upp mig över så jag har klarat mig hyffsat och nöjer mig med sällan på denna fråga.
Sömnen har det ju alltid varit si och så med, nära relationer ska man väl inte ha allt får många av (?) och helt nöjd med livet är det oförskämt att vara, ty vi är svenskar och måste få klaga! Förresten, dra ner det till en etta, så vi får något att förbättra!
Så, det var min motivering till varför mina svar är som de är och då är det väl bara att ändra på livsstilen då. Häng med!

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Lycka till, och många peppningskramar !

2009-07-10 @ 23:46:02
Postat av: Jossan

harkel harkel jag har upptäckt att du far med osanning på en viss punkt. Tänker dock inte yttra mig om vilken :)

2009-07-11 @ 18:29:34
Postat av: brorsan

det svåraste med den där boken verkar ju vara att den är skriven spegelvänt, grymt jobbigt om man inte är arab.

men det ska kanske inte va så jävla lätt jämt... för då hade ju alla kommit till insikt på egen hand å inte behövt köpa nå böcker av den goda fröken ehdin

2009-07-12 @ 22:46:30
Postat av: Sanna svarar

Lisbeth:

Tackar tackar, idag kör jag igång. Mycket spännande.



Jossan:

Vad fan säger du, syftar du på spriten nu? Jag kanske dricker mycket men inte så värst ofta... vill jag påstå...



Brorsan:

Nästa helg ska jag lära dig lite sunda livsregler också. Det kan man ju inte säga att du praktiserat i helgen direkt...

2009-07-13 @ 09:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0