I början...

566cdee45abfb8fa6c2401e11d7919c0.png

I början av bilresan då jag körde så startade Eken en ljudbok av Terry Pratchet. Direkt fylldes jag av obehag. Den handlade om trollkarlar och sånt skit som jag hatar. Berättarrösten skar i mitt litterära hjärta och jag ville inget annat än att köra över i motsatt körfält för att avsluta mitt lidande. Men jag höll tyst, ville inte förstöra semestern så här direkt. Jag fullkomligt kokade inombords men var kolugn på utsidan. Det gjorde ont i kroppen då Eken fnissade till över de påstådda lustigheterna men jag rörde inte en min utan satt där med sammanbitna käkar och mådde dåligt.
Men så plötsligt händer det! Eken lutar sig fram och trycker på radion istället, han gillade inte berättarrösten säger han, och morgonpasset sommar slår igång. Solsken och fågelsång fyllde mitt sinne!
Tack P3 för att ni räddade min semester!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mäh! Terry Pratchett är ju en mästare! Ljudböcker må vara skit, men i skriven form - jag ryser av välbehag vid blotta tanken.

2009-07-27 @ 11:44:34
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

Hmm. Så fort jag hörde om drafjäll och gråa trollkarlar stängde jag av. Är inte så inne på sånna grejer...

2009-08-03 @ 13:00:01
Postat av: Sandra

Nej, inte jag heller. Absolut ingen fantasyfantast. Men Terry Pratchett spelar i en liga för sig, han.

2009-08-03 @ 16:17:15
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0