Att sakna lingonsylt

Nu är jag hungrig. Började desperat rota runt i kylskåpet efter något att tillaga. Hittade mycket goda saker som avocado, fetaost, turkist yoghurt, bacon, keso, broccoli. Ja, you name it. Ett problem är dock att jag inte har några basvaror!
Lite fullkornspasta så hade jag kunnat göra en pasta sallad, men nej, endast snabbmakaroner finns att tillgå och detta tilltalar mig inte alls. En paj då? Nej, för mycket bök samt för få ägg. Omelett? Nej, det är jag inte sugen på.
Börjar rota i frysen och blir för en sekund överlycklig då jag hittar potatisbullar. Hurra, hurra! Potatisbullar, bacon, lingonsylt och keso är den mest lyckade kombinationen genom tiderna. Min lycka blev dock kort då jag insåg att vi inte hade någon lingonsylt. Det går inte att äta rätten om någon av komponenterna fattas. Jag vet inte hur många gånger det har hänt att mamma föreslagit potatisbullar och jag tjutit av lycka, men sen då hon står där och steker har jag frågat henne om vi har keso, och hon svarar lite dröjande att: nej det har vi nog inte. Misär! Jag suckar och vräker ur mig min olycka så mamma blir sur, sen sitter vi där och petar på våra potatisbullar under tystnad.
Det missödet undvek jag idag, men så lagar inte mamma mat åt mig lika ofta längre heller. Nu är jag helt ensam och måste laga min mat själv. Jag fortsatte rota i frysen och fann till min stora glädje en matlåda med kyckling och råris!
Hurra, middagen är räddad! Nu kan ni pusta ut mina vänner, ty snart kommer jag vara mätt och glad igen.


Kommentarer
Postat av: lisbeth

Snart är lingonen ute i skogen mogna, bara att gå ur och hämta hem...;-)

2009-07-19 @ 16:51:22
Postat av: lisbeth

gå UT och hämta, skulle det ju vara...

2009-07-19 @ 16:53:22
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

Jadu, någon bärplockare måste jag erkänna att jag aldrig varit, men det är väl aldrig försent att komma i gång med det antar jag:)

2009-07-21 @ 12:41:47
Postat av: lisbeth

Akta dig för Bjärven, bara...Hä-hä-hä...

2009-07-21 @ 18:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0