Vitt kött?



Jag och Eken åt kyckling till middag ikväll, och som vanligt uppkommer den klassiska frågan, vad är egentligen vitt kött?
Eken anser att det både finns vitt och rött kött på en kyckling, att det vita endast är själva bröstet, det där torra och mjälla ni vet?
Medan jag anser att kyckling är vitt kött. Rött kött är gris, ko osv, men kyckling och kalkon är vitt kött.
Vem har rätt?
Det är nu jag behöver er där ute för att reda ut det här så vi slipper fler gräl vid middagsbordet.
Är allt på kycklingen vitt kött, eller bara delar av den?
Tack på förhand.




UPDATE!
Nu är Eken helt jävla rasande. Han har aldrig påstått nått dylikt säger han. Detta är vad han har sagt menar han: "Jag gillar det lite mörkare köttet på kycklingen bättre än det vita."
Han säger även att jag får honom att framstå som en jävla idiot, och det är han naturligtvis inte.
Så jag ber om ursäkt för eventuella missförstånd.

...men jag hade rätt.

Kommentarer
Postat av: Allvetande skräphögen (men det är ni för unga för att veta något om)

Kyckling = vitt kött

Nöt = rött kött

Lax = rosa kött

Broccoli = grönt kött

(såvida man inte har haft spisen på lite låg effekt och tillagat kycklingen på typ 34 grader. Då räknas rå kyckling som rött äckligt kött OCH jävligt magsjukeframkallande. Så ni har typ rätt, båda två):-) Bra va?

2009-01-21 @ 18:39:25
Postat av: Ali Fred

Jag har ALDRIG sagt att det finns rött kött på en kyckling! Det jag sa var "älskling det här lite mörkare köttet på kycklingen (lår och vingar) är godare än det vitare köttet (bröst)"





Haha!

2009-01-21 @ 18:57:24
Postat av: Ali Fred

Jävla sätt att först publicera bilder och sedan påstå idiotiska saker jag aldrig sagt





Framställer mig i dålig dager här.. ..jag är allvetande och det tänker jag fortsätta vara!

2009-01-21 @ 18:58:43
Postat av: Sanna

Till allvetaren!



Nej, båda har inte rätt, jag har rätt och det tackar jag för!;)

2009-01-21 @ 19:00:49
Postat av: Syster Jenny

Skönt höra det finns fler par än mig och min kille som bråkar om banala saker.... ;-) he he

Pöss

2009-01-21 @ 19:28:40
Postat av: Lisbeth

Tänkte bara fylla på ert förråd av diskussionsämnen. Har ni nånsin pratat om vad det är för färg/färger på tjäder-kött ? Fniss...

2009-01-22 @ 18:44:04
Postat av: Björn

Ups, känsligt det här...

Jag vill bara tillägga att min lillebror är världsbäst på allt. Detta inkluderar såklart även att skaffa flickvän. Och eftersom han är världsbäst på allt så nöjer han sig inte med någon skräptjej utan väljer såklart det bästa även där. Så häpp, bums har jag två världsbästa personer i min närhet. Tack och bock för det:-)

2009-01-22 @ 19:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0