The Scent of Terror

Eken jobbar morgon denna vecka, och har en förkärlek till havregrynsgröt som frukost.
Jag var själv en hängiven grötätare under en period men kom av mig. Hur som haver så kom han in och väckte mig för att säga hejdå vid halv sex-tiden, puss puss, hejdå o.s.v.
Sen kommer doften. Den horribla doften. Kissblöja meets nuclear waste och gamla människor.  Jag tror det kommer från täcket och tänker att nu har Eken legat och dregglat i sömnen igen. För att lösa problemet så roterar jag täcket, men möts dock av samma doft. Vänder mig ner mot kudden, men ingen förändring.
Frustrerat sätter jag mig upp i sängen och känner då det hela ännu starkare! Havregrynsgröten, naturligtvis.
Det roliga(?!) är att detta händer varje morgon, jag känner mig alltid lika kvävd och undrar vad som är fel. Vissa mornar är det just Eken som legat och låtit sin saliv flöda hejdlöst över sängkläderna, men oftast är det just havregrynsgröten. Jag lär mig aldrig, utan genomför samma analys varje morgon.
På grund av att jag byggt upp den här relationen till den fiberrika frukostsörjan tror jag nog att det kommer dröja innan jag återinför den till min morgonrutin.
Det måste nog svalna mellan oss innan vi förnyar vår vänskap, havregrynsgröten och jag.
Ekens morgonandedräkt och jag nog dessvärre fast med.

Hoppas ni andra fått en mer mild uppvakning.

Denna bild klargör väl rätt bra vilka mardrömsmornar jag har va? ;)


Kommentarer
Postat av: sara

Hahaha! Vad obehagligt att han salivar ner sängkläderna! Det tyckte jag lät värst... jag fick värsta bilden i huvudet.. :S Är du hemma idag? Kram!

2009-01-19 @ 12:06:44
URL: http://annasarachristina.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

vi är inte många som står kvar på VVF alltså.. haha!! jag tror jag åker dit snart!

2009-01-19 @ 12:32:17
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag skrattar så jag kissar på mig ! ! ! ! !

2009-01-19 @ 20:23:37
Postat av: Sanna

Svar till Jenny:



Ja, du måste ju inte leva med det!

Hoppas allt är bra med dig och att du hämtat dig sen nyår:)

Puss och Kram!

2009-01-19 @ 20:45:29
Postat av: Jenny

Allt är bra med mig och min lilla familj. Vi var i helgen till Bruksvallarna och körde fyrhjuling och njöt av några dagar i snön (när det sker på frivillig bas så är det helt ok med snö i några dagar, men sen är jag nöjd och då är det gott komma hem till ett regnigt Gbg). Nu jobbas det igen. Kram kram

2009-01-20 @ 10:36:06
Postat av: Sanna

Svar till Jenny:



Vad mysigt det lät! Hmm, jag skulle också föredra regn nu istället för snö, är så ruskigt less på det nu, men det verkar aldrig vilja ge sig!

Sköt om er!

Kram

2009-01-21 @ 10:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0