Nyvaken

Hela natten har jag sovit dåligt. Gick väl och la mig vid halv tolv, och ner Eken sen kom hem vid ett så vaknade jag upp med värsta panik rycket och bjöd nog på en oerhört märklig monolog.
Flera gånger nu på morgonen har jag också vaknat så där plötsligt, och jag har fortfarande känslan av panik i magsäcken. Tröttheten jag genomlider är inte av denna värld, så det pekar på att jag antagligen kommer bli mycket sjuk snart- eller dö.
Trots detta måste jag upp till ljusdal om en timme, dels för att ha en timme matte, och för att handla då det nämligen är tomt i kylskåpet.
Och vad har man rätt till om man är omänskligt trött och har tomt i kylskåpet? Jo, en frukost bestående av kladdmuffins och mjölk. Så det tänker jag fortsätta njuta av nu. Tack för mig,

Så grotesk kan jag vara en onsdagsmorgon. Jag kallar den: Ett ansikte bara Eken kan älska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0