NEJ!



Helvete, nu snöar det igen!
Ja, jag kanske var lite naiv som trodde att snön skulle försvinna i januari, men ändå. Jag är så fruktansvärt less på snön och kylan nu!
Njutningen var total då plusgraderna visade sig och man riktigt kunde se hur snön sakta avled och dunstade. Eken ojade sig och tyckte att det var deprimerande allt sammans, men jag njöt, oj vad jag njöt!
Vårkänslorna började kika fram i takt med att mer och mer av gräsmattan blev synlig, men ímorse var det minus igen och idag när Sara och jag skulle gå ut och käka lunch så såg jag det; små vita flingor av ångest.

Tänk va skönt att slippa se ut som en michellingubbe när man går utanför dörren, utan bara ta på sig ett par shorts, ett linne och ett par flipflops, samt ett par fräcka solbrillor!
Och tänk att inte behöva skrapa rutorna på bilen när man ska iväg på morgonen!
Att gå ut utan att behöva halka och skämma ut sig och kanske bryta lårbenshalsen!
Förkyldning, vad är det? Vinter kräksjuka, no way! Det är ju sol och varmt ute, här kommer inga virus åt en!
Mjukglass, en fläskfilé på uteservering, en kall öl på verandan.

Nu längtar ni också va? Erkänn.
Så nu hjälps vi åt allaihopa, ut och smält snö!

Kommentarer
Postat av: Mija

Neje, jag vill ha snön kvar!! :)

Vill åka slalom ju..

Och pulka..

Och skridskor..



Du får hitta andra anhängare.. ler

2009-01-15 @ 12:55:51
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0