1 Januari 2009

Ja ett gott nytt år allesammans! Nyårsafton var helt fantastisk, bilder kommer senare.

I förrgår satt jag och Phäntie the Puffin och knåpade ihop lite nyårslöften som jag tänkte dela med mig av nu:

1. Sluta äta godis och dricka läsk, samt minska på socker över huvudtaget.
2. Träna regelbundet.
3. Fota mera.
4. Bli klar med plugget.
5. Handskas bättre med pengar och börja kontrollera ha-begäret.
6. Äta under mer ordnade omständigheter.


Detta bör väl inte vara så svårt? Ser jag ut som en människa som kan klara detta? Ibörjan hade jag med nått om att minska  några kilon, men så strök jag det och bestämde mig för att det bara är joll! Hälsan i första hand. Så nu ska jag försöka bli kvitt med mina magsmärtor samt få lite bättre konditon så jag slipper vara nära att svimma bara av att gå ut till tvättstugan...

Då Phäntie och jag satt och skrev ner detta avnjöt vi även ett par glas vin och goda ostar.
Vill tipsa om detta:



Fetaost
Tomat
Oregano
Olivolja.


Ta fram folie och lägg på fetaosten. Skiva tomaten och lägg över fetaosten. Häll över lite olja och krydda med oregano. Gör ett paket av det hela och kör in i ugnen på ca 225 grader i kanske 15, 20 minuter tills osten blir lite mjuk. Sen är det bara att gluffsa i sig! Blev mycket gott och gick utmärkt till det vita vinet!

Kommentarer
Postat av: pa

Gott Nytt år på er också

2009-01-02 @ 09:04:07
Postat av: Katja

det var många löften det ;)

2009-01-02 @ 23:19:17
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0