Me and the Audi



Jag har tänkt på en grej. Audi är ett bra märke, producerar kraftfulla bilar. Skulle kunna tänka mig en sån när jag blir stor och lite lagom rik. De går fort och kan se jävligt maffiga ut. Men idag då jag puttrar på i vår lilla ford så ser jag något glimma till i backspegeln.
Var det inte ett audimärke jag såg? Jovisst, och den närmade sig mig sakta men säkert. 
I vanliga fall om jag blir omkörd av en svart, läcker audi så är det okej, jag ler lite och njuter av att få se bilen i alla dess vinklar då den passerar. Det är en häftig bil och jag visar hänsyn, håller mig extra långt åt höger och saktar in lite så den ska ta sig förbi så lätt som möjligt.
Men den här var turkos och hade takbox. Det är inte coolt. Säkert tre skrikiga ungar i baksätet och Lasse Stefanz i högtalarna också.
Så jag la mig på gasen, slickade mitt linjen och bet ihop käkarna. Men då jag inte känner mig särskillt trygg på vinterväglag och Skorpan inte heller trivs i 25 minusgrader så lyckades jag inte hålla emot särskillt länge innan tUrKoZa familjebilen blåste om mig. Jag stirrade rakt fram då den kom upp jämnsides, vägrade visa några som helst tecken på att jag brydde mig. Sen dröjde det inte länge förän den var utom synhåll, och ingen var gladare än jag över det.

Så vad kan vi lära av detta? Köp aldrig en turkos audi, visst den kanske går fort men den gör inget för att höja din personliga dignitet, snarare tvärtom.
Tack.

Kommentarer
Postat av: Anonym

en audi är bara en skoda med os-drömmar

2009-02-11 @ 22:54:11
Postat av: Fredde

Audi-Schmaudi

2009-02-13 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0