En afton framför tvn...

Jag är inte en regelbunden tv-tittare, utan det sker spontant. Eken och jag brukar istället införskaffa hela serier som vi sedan nöter oss igenom. Jag ser ofta trailers till kommande tv-program som jag dyrt och heligt svär på att jag ska se, men när dagen är kommen och programmet visas så är det glömt.
Men idag så skedde något otroligt, The Mentalist hade premiär på 3:an och jag såg det! Serien handlar om en kille som har en verklig talang för att uppfatta detaljer och löser brott med hjälp av detta. Verkar vara en lovande serie, älskar sånna där kluriga grejer, ska försöka följa den.



Efter the Mentalist så började Röd Drake, den tredje filmen om Hannibal Lecter. Får vibbar av att jag sett den förut men detta är ändå så avlägset att jag sitter som på nålar. Och det jävliga är att Eken fortfarande är på jobbet, och att se på rysare på egen hand är inte något direkt njuter av, men då filmen är alltför fängslande så känner jag att jag inte har något val. Anthony Hopkins gör sig sällan så bra som i roller då han spelar ondsint galning och Edward Norton är enligt mig helt underbar skådespelare som bemästrar alla roller jag hittills sett honom i. Så jag är dömd att sitta och kura bakom soffkudden med skallrande knäskålar.
Nu är reklampausen slut, på återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0