No milk today...

Ja, nu har jag smällt i mig laktris och sitter här och mår dåligt över min persona, men känner mig ändå lite hoppfull.
För bara fem minuter sen var jag trött, men rastlös och ville sova men ändå inte. Jag befann mig i ingenting helt enkelt. Men så drog jag på en låt och blev som omvänd. Jag ska bättra mig.
Eken brukar gnälla på mig för att jag dricker såna groteska mängder mjölk, och han har rätt. Detta kan ha att göra med att min mor också dricker kopiösa mängder mjölk. Vi har haft många fina stunder tillsammans då vi hällt upp en varsitt iskallt glas mjölk och blängt i oss, och då smakar det så fruktansvärt gott. Mjölk smakar mjölk, men vissa gånger så smakar det så där extra bra.
Hur som helst har jag börjat lyssnat till Ekens förtvivlade böner om att jag bör minska på mitt mjölkintag och tänkt över det hela lite. Det mesta blir godare med mjölk till så är det. Mjölk drack man till de flesta måltider hemma, då vi inte slogs om coca colan d.v.s. och det kommer blir svårt att ta mig an det lilla uppdrag jag överväger att genomföra. Jag tänker nämligt bojkotta mjölk i en månad. Inte mjölkprodukter och sånt, men att bara inte dricka det.
Nu har jag hört lite skräckhistorier över att folk som inte dricker mjölk på ett bra tag blir laktosintolleranta, så jag tänker göra mig stuvade makaroner lite nu och då för att detta inte ska inträffa.
Mina förhoppningar är att detta lilla mjölkförbud kommer medföra att jag slutar äta godis, jag måste nämligen ha mjölk till godis, det är inte gott annars. Mjölk och lakrits är den ultimata mixen, och äter man kola så gör mjölken att kolan hårdnar och blir lite knastrig i munnen vilket höjer smakupplevelsen ytterligare.
Så att äta godis utan mjölk är i stort sett onödigt.
Så, here we go. Farwell milk, you will be missed.

Good ´til the last drop...



UPDATE: Okej, nu såg jag hur fruktansvärt, FRUKTANSVÄRT fel det blev med de där bilderna. Jag ville bara dela med mig av min framtida uppoffring av mjölk, inget annat. Jag ber om ursäkt om jag gjort någon upprörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0