Att flytta eller att inte flytta?

Det är inte alltid det lättaste att kolla på lägenheter med mig. Skulle gissa på att Eken har velat slita huvudet på mig i nio fall av tio. Jag går nämligen och stör mig på alla små saker, och är väldig specifik med mina krav.
Tapeter är en känslig fråga, mönster är inte min kopp av te om man säger så.
Sen min beslutsångest som inte är av denna värld.

Men nu är det nästan bestämt, till 99%. De har sagt att vi kommer att få vardagsrummet omtapetserat, och de två andra rummen jag vill tapetsera om kan man nog fixa själv, då det inte går åt allt för många rullar.
Tog Sara med mig som smakråd och hon gav mig ungerfär samma entusiasm då jag provar nya kläder. Det man inte vet med Sara är om det man visar är så snyggt att hon blir lite avis och inte vill visa hur hon känner inför det, eller om det helt enkelt inte är fint men hon inte vill såra en. I detta fall kanske det lutade åt det sista alternativet...
När Sara åkte hem gick jag och klurade på om jag verkligen stängt balkongdörren eller inte.
Jag sprang dit ännu en gång (tredje för idag) och tog även med mig kameran för att fota lite. Upptäckte att jag faktiskt stängt balkongdörren och öppnade den för att ta bilder ute på balkongen, sen gick jag igenom resten av lägenheten och fortsatte fota. Nu så här i efterhand så börjar jag funder- stängde jag balkongdörren?

Nåväl här kommer bilderna:


(klickbara)




Hallen, med lite groteskt golv men okej tapet, samt en lös hatthylla.




Köket, betydligt mindre än vårt nuvarande men det verkar vara så i alla lägenheter här i krokarna. Bården med kryddorna faller mig inte i smaken och inte heller kakeldekorationerna, men Eken har lovat mig att jag ska få ändra på detta.



Rummet bredvid köket som fått lite bling i form av nagellack på fönsterkarmen, troligen går detta att rädda med aceton.
Man tar sig även ut på balkongen från detta rum. Blir nog antingen sovrum eller datarum.



Stora vardagsrummet som vi ska få tapeterat, och dess förspacklade hål.



Det tredje rummet med godkända, enkla tapeter, dock ett par små fettfläckar, men detta är nog något jag får acceptera. Även några grejer som sitter fast i golvet, ser ut som tidingspapper som limmats fast? Men detta kanske också går att få bort, alternativt dölja med matta.


Så vad tror ni? Är en trea på tok för stort för oss eller can we do it?!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag hade tagit den!! :-) KRAM

2009-02-19 @ 18:53:10
Postat av: Josefine

Åh, tack :) Vad kul att höra att du läser min blogg! Jag hade nog tagit lägenheten. Det går ju att göra så himla mycket själv billigt! I köket skulle jag tex köpa svart dekorplast om jag vore du. Skulle göra sig riktigt bra! ;)

2009-02-19 @ 19:44:55
URL: http://xjosefinex.blogg.se/
Postat av: Sara

2009-02-19 @ 21:04:47
URL: http://annasarachristina.l
Postat av: Sara

Men varför säger du så?! Jag tyckte att lägenheten var stor och fin! Hade jag sagt att den var ful hade jag nog sagt det! ;) Eller du hade nog snarare sett det på mig. Hehe! Ta den tycker jag!

2009-02-19 @ 21:07:44
URL: http://annasarachristina.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag säger som B.O. "Yes, you can !"

2009-02-20 @ 02:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0