trött.

Denna trötthet jag besitter är inte av denna värld, och om en halvtimme kommer min kära barndomsvän Sara och hämtar upp mig för att åka till jobbet. Sportlovsveckorna drar igång nu så det kommer krylla med folk som kräver sina hamburgare och pajer. 
Igår gjorde jag tortillas som jag och sambon smaskade loss på. Vi satt och räknade lite i hur längesen det var han lagade mat, då han nästan jämt gjorde det förut men nu har jag bättrat på mig och tagit ledningen. Hur som helst så bad jag honom att plocka undan efter middagen, det kunde han väl göra när jag lagat den? Javisst sa han.


Han tog undan köttfärsen, inget mer och inget mindre. Han kommer troligen sluta tidigare än mig idag och om han inte läser detta kommer det troligen stå kvar när jag kommer hem också. Men till hans försvar så var väl köttfärsen det enda han räknade som mat på bordet, resten är ju grönsaker och det är ju för brudar.

Sen vill jag ta upp det här med nattsamtal. Om någon ringer klockan två på natten visst kan man då dra slutsatsen att det har hänt en olycka, alternativt att någon pumpat ur sig en unge eller något dylikt? Och när man gick i högstadiet och gymnasiet kunde man få fyllesamtal också när det var lördagskvällar. Men oftast ringer man väl inte  m i t t  i  n a t t e n  för man vill inte störa personen ifråga? För iallafall när någon ringer mig så blir jag orolig och drar just den slutsatsen att det har hänt något hemskt, jagar upp mig, sen kan jag inte somna om den närmsta timmen. Eller är det jag som har en vriden världsbild? Jag bara frågar.

Ha en bra dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0