Min helg i massa text och inga bilder. Enjoy.

Nu är vi hemkomna från stockholm och trötta som aldrig förr. Såg att mina mobilinlägg inte kommit fram så jag skickade några av dem nu så får vi se vilka av dem som väljer att ta sig fram.
Helgen har varit helt obeskrivlig. Det enda negativa var väl början av resan då vi fick börja med att åka tåg i knappt tio minuter, byta till buss och färdas en kvart, vänta på en station i över en timme, sen tillbaka till tåg i 20 minuter för att sen åka buss igen i 40 minuter. Sen slänger vi på 30 minusgrader på det och en tunn skinnjacka på det. Otrevligt. 
Men sen mötte vi upp Kajsa och Björn och tidernas bästa helg påbörjades.
Vi öppnade med ett varsitt glas champange på hotellet och delade på lite plockmat, sen drog vi vidare och stannade till på två barer för att värma upp ordentligt inför middagen. Sen anlände vi till Rolfs kök som var en otroligt mysig resturang. Äventyrslystna som vi var bestämde vi oss för att ta in sniglar och ostron till förrätt. Sniglarna var otroligt goda och ostrona smakade...salt. Berusade av vårt mod och alkohol beställde jag Kajsa in en varsin fisk- och skaldjurssoppa medan grabbarna gav sig på något köttigt, tror det var fläsksida. Björn gottade sig även med en créme brulee innan vi begav oss mot hotellet mätta och glada. Måste säga att Rolfs kök hade oerhört god mat och våran servitris var helt fantastiskt trevlig och proffsig.
På hotellet beställde herrarna en varsin äckligt dyr rom och cola och vi damer som var något förståndigare tog ett glas vatten var.
Lördagen bestod av en liten sovmorgon, lång frukostbuffé med småprat och höga förväntningar inför kvällen. Sen drog vi ut på stan och efter några timmar var vi fyra varandrande blodsockerfall som vacklade tillbaka mot hotellet för att ladda inför helgens höjdpunkt, mr. Eddie Izzard.
Lite piff senare vandrade vi mot tunnelbanan för att färdas mot kvällens resturang, Akkurat. Musslor är det enda rätt att äta på Akkurat, fick vi höra, och sagt och gjort satt vi alla med en varsin gryta musslor framför oss. Även denna gång undkom vi att bli besvikna, sagolikt gott var det och servicen var ypperlig även här. Akkurat är inte bara kända för sina musslor, utan även för sitt breda utbud av öl- och whiskeysorter, så till maten tog Eken, Björn och Kajsa en varsin öl och de alla hävdade att detta var mycket gott. Jag som personligen har en smula svårt för öl kan istället inflika med att det absolut inte var något fel på deras vin heller som jag intog mycket av och gärna. Björn drog också på sig några ytterligare vuxenpoäng genom att beställa in en whiskey innnan det var dags att åter bege sig mot tunnelbanan och färdas till Hovet.
När vi kommit fram behövde vi inte vänta särskillt länge förän Han gick ut på scenen. Sen gick allt ruskigt fort. Jag skrattade så jag trodde jag skulle svimma av, och flera gånger log jag så stort att kroppen automatiskt gäspade i någon slags överslagshandlng.
Efter att Eddie gått av scenen gick vi motvilligt mot utgången och som grädde på moset köpte Björn en programpåse och en t-shirt åt mig och Eken.
Alldeles tagna av framträdandet så tog vi tunnelbanan mot hotellet men stannade på vägen på BarCelona tapas & bar och beställde en varsin tortillastallrik och dryck på det, samtidigt som vi tillsammans försökte greppa helgens händelser. Somnade sedan ovaggad mellan hotellets ovanligt mjuka sängkläder.
Det var med vemod vi intog söndagens frukost och tog oss mot centralen för att bege oss hemmåt. Björn hade bokat första klass-biljetter och till detta följde en liten måltid som faktiskt var förvånandsvärt god. Eftersom vi alldeles nyss ätit frukostbuffé var det med en smula skam jag insåg att jag var den enda av oss som varit en duktig flicka och mosat i mig varje smula av matbrickan som vi fick. Med sorg i hjärtat tog vi sedan farväl av Björn och Kajsa på stationen i gävle med löfte om att inte låta det gå allt för lång tid innan vi träffas igen.

När jag läser igenom det jag nyss skrivit inser jag att jag inte alls kan få er att förstå hur fantastiskt den här helgen faktiskt har varit. Maten har varit bland det godaste vi någonsin ätit, Eddie Izzard var otroligt energisk och gjorde ett underbart framträdande och sällskapet har det minst sagt varit toppklass på! Tusen tack för den här helgen, Björn och Kajsa, detta kommer vi aldrig att glömma!
Detta blev en en otroligt lång text utan bilder, ska försöka lägga upp de få jag tagit då jag packar upp kameran. Nu vet ni i alla fall vad jag har haft för mig i helgen. På återseende.


Kommentarer
Postat av: Jeff Vader

Det är vi gamlingar som ska tacka för att ni vill leka PRO-träff med oss:-)

Nä, men skämt åsido så har vi haft det helt fantastiskt med er och det kändes väldigt trist och tråkigt att lämna er i Gävle.

Jag kommer speciellt att minnas våra frukostar, killen med varselkläder, den sinnessjukt dyra rom-o-colan, att Sanna som inte riktigt tyckte att ostron var det godaste som finns - fick ett extra, att lille Fredrik var så jäkla stilig hela helgen (avis...), världens minsta fruktkorg, pommes med dipsås till musslor (så jäkla gott), alla asgarv tillsammans samt såklart den roligaste människan i universum - Mr Izzard.

Även ett stort tack till min underbara fru som tog hand om mig under mitt blodsockerfall inne på skoaffären. I will always love you Kajsa!!!

Kram till min fantastiska bror och hans überfantastiska sambo.Jag älskar er.

/"Cake or death"

2009-12-20 @ 23:45:16
Postat av: Jenny

Nä men jag är ju inte alls avis och bitter. Så det så. Punkt.

2009-12-21 @ 10:25:02
Postat av: Björn

Sorry syrran:-( Det var inte meningen. Men du kan få följa med till kramfors i vår. Du gör väl ändå inget speciellt då:-) Det finns ju åtminstone utedass där, och bebben är väl rumsren då???:-)

Skoja bara:-) Jag älskar dig också ska du veta, men du bor ju så jomlans långt borta hela tiden:-) Hälsa C och lycka till med nedsläppet.

//Björn

P.S. Tack Sanna för lånet av din blogg för att vi E-syskon ska kunna hålla kontakt med varandra.D.S.

2009-12-21 @ 19:03:43
Postat av: Jenny igen

Fniss! :-)

Det är ok! För den här gången dårå ;-) Jag ser fram emot vår träff i Motala ;-) Kram till er ALLA!!!

2009-12-21 @ 20:46:11
Postat av: Sanna svarar

Hehehe, kul att man kan hjälpa till med er kommunikation så här! Tycker Jenny kan flytta in någonstans mellan mig och Björn så kan vi alla sammanstråla lite oftare;) Puss och kram på er!

2009-12-21 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0