Väckningen

Jag är ledig idag, och jag älskar det! Hade tänkt att sova äckligt länge idag för att verkligen vila ut, jag jobbade trots allt i 22 timmar i torsdags/fredags, festade i helgen och jobbade igår igen, men klockan sju så ringer Rikard som har kommit att bil lite utav en minichef över mig. Genast börjar jag tänka: får jag inte vara ledig idag? Trodde han att jag skulle vara där? Vad i helvete vill han?!

R: Tjenare, åker du ikväll eller?

Jag ska jobba imorgon och brukar vanligtvis åka tidigt på morgonen istället för på kvällen.

Jag: Njae, jag tror jag tänkte åka på morgonen. Hur så, ska något göras ikväll?

R: Nej, jag tänkte bara att vi börjar nog tidigt på onsdag så det kan ju vara lämpligt att åka upp ikväll. Jag vet inte exakta tiden ännu, men jag ringer om det sen igen ikväll.

Vi brukar alltid börja tidigt, runt typ 0500.

Jag: Brukar vi inte alltid börja tidigt?

R: Jo, det är sant, det blir ju nått sånt nu också, så det kanske blir jobbigt att gå upp ännu tidigare. Men du gör ju som du vill, så klart, det avgör du ju själv!

Jag: Men är det något speciellt nu?

R: Nej, jag bara tänkte att det kunda vara skönt. Men ja jo, du gör ju som du vill. Jaha, så nu har du vaknat också då? Tyckte det var lite roligt att väcka dig.

Jag: Mycket.


Min fråga är varför man gör så här mot en annan människa? Vad har jag gjort honom? Hur ska jag hämnas?
Nu är jag i alla fall vaken och eftersom jag lade mig klockan nio igår så är jag också rätt utvilad. Lite arg, men utvilad.
Nej, nu ska jag ta itu med lite grejer som skjutits upp. Jag åker imorgon. SÅ JAG HAR HELA DAGEN HÄR HEMMA, HAHAHAHAHA!



En blomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0