Ädlan och Ödlan i Lightvalley

Nu är jag hemkommen och sitter och laddar inför en oundviklig storstädning. Men låt mig först berätta om min dag med miss Ädel.



Hon jagade upp mig i ottan för att jag skulle skjutsa henne, hon sa nämligen att hon hade en tid klockan 10.00. Så vi var där då de öppnade och stegade fram till närmsta nisse vi kunde hitta där inne. Då hör jag Sara fråga henne vilket tid hon skulle vara där, så med andra ord så visste hon inte det innan men sa till mig att hon hade en tid inbokad klockan 10.00... Hon ljög för mig. 11.30 var det tydligen bestämt att hon skulle vara där så då blev det tacotallrik och glass för att fördriva tiden.

Jag knäppte kort på detta då jag häpnade över hur god polka-glassen var! Den bör ni alla pröva!
Dessutom så var det inte fel av mig att äta glass. Visst jag har börjat "Mitt nya liv" men har man ont i halsen så är glass en välsignelse, och vid krig och sjukdom är allt tillåtet.
Det skymtar även en daimglasskula där under, men den vara bara en reserv ifall polkaglassen skulle vara äcklig. Båda slank ner finfint.


Inne på arbetsförmedlingen så hittade vi ett vackert vattenfall som Sara naturligtvis petade lite i. Fint ändå, att de anstränger sig för att skapa en lugn och harmonisk miljö för oss deprimerade och arbetslösa människor. Kanske har just det där vattenfallet räddat många vilsna själar från att springa hem och karva sig i handlederna.

När Sara var där inne så roade jag mig med att försöka blåsa tuggummibubblor. Det var ett tag sen jag gjorde det och jag måste erkänna mig vara lite ringrostig. Men skam den som ger sig! Man får ta att folket runt om kring en tycker att man är dum i huvudet när man fotar sig själv i full färd att blåsa bubblor, men när man får till en riktigt stor jävel är det helt klart värt det.



Practice makes perfect, som man säger i staterna. Medans vi i blygsamma Sverige säger övning ger färdighet. Men jag, jag är tammefan perfektion jag. På sista bilden ser jag dock bara svullen ut.

Sen handlade vi lite smått, jag fick med mig allt möjligt småkraffs. Handlade massa mat också, en riktig storhandling, så det ska jag ha plus i kanten för tycker jag.



Till sist bjuder jag på denna goding vi hittade inne på dollarstore. Det är få män som kan bära upp en reflexväst, och en reflexväst endast, på det där viset. Det är något i den där stilen jag behöver i den andra sänghalvan då Eken är i Skåne. Hör av er om ni känner er träffade. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0