Skillnad på shopping och shoppning...

Igår så var jag till Bollnäs med min kära syster. Hon var till optikerna och till frissan, vi åt på max och slösade massa pengar. En riktigt bra dag med andra ord.
Eken hade tänkt att följa från början, men så startade han l4d och hittade nya vänner, så jag lät honom stanna hemma. 
Innan jag åkte bar dit en flaska läsk, en chipsskål och en påse med djungelvrål så han inte skulle svälta ihjäl där vid datorn om vi blev borta för länge. (Tänk om alla killar fick ha en flickvän som mig, vad fint det skulle vara. Jag vet att ni vill ha mig.)
Det där var ju den lätta biten. Den lite svårare biten är att komma hem och bikta sig för el boyfriendo då man shoppat upp sin lön...

Först visade jag upp skorna, som jag måååste ha! Sen de dyra produkterna från frissan som det faktiskt var kampanj på och som jag hade gått i förlust på om jag inte köpt dem!
Dessutomsåharbådesyrranochjagsåtorrthår,såvibehövdeenvarsinsådan.
Ochinredningsgrejernadå,duvillvälbomysigt.Tröjornablirperfektdåmanskataen
kvällpromenadpåsommaren,ochdenhärblirjujättefinomskafiranågonsläktingeller
dylikt.Ochmittsminkharbörjattaslutsåjagbehövdeettnyttpuder,ochdenhär
ögonskugganblirjuskitläckernästagångviskaut!

Ja, så där höll jag på då jag packade upp kasse efter kasse. Sen hade jag ju köpt en present till honom också, ett par kallingar, så han ska enbart vara tacksam!

Hur som helst så kom Ekens plastfarsa hit idag med sin hoj, och som bekant så håller ju Eken på att ta mc-kort nu.
De tog en tur till mc-affären för att kika lite, och nyss kom Eken upp en snabbis. Vi hälsar på varandra och jag rättar till soffkuddarna i soffan, eftersom jag är mitt i städningsstöket. En mycket märklig pojkvän kommer då fram och ger mig en puss och frågar om jag är arg? Jag som verkligen inte var arg, tyckte att frågan var mycket märklig, och frågade honom varför han trodde det. Nej, det bara verkade så sa han. Sen sa han att vi skulle ses sen, för nu skulle han tillbaka till mc-affären. De har varit där i minst tre timmar redan. Jag frågade honom varför han kom hem då för, och tydligen skulle han hämta sitt presentkort han fick då han fyllde år...
Det var alltså därför han frågade om jag var arg, därför att han redan gjort nått dumt och är jävligt skitnödig just nu på hur jag kommer reagera på det han köpt.

Lindrigast: En hjälm.
Lite värre: Ett skinnställ.
Värst: En hel jävla mc.

Så nu väntar jag bara. Vad som helst kan hända. Om en timme ska jag till jobbet. Har han tur hinner han inte hem innan dess.
Så vart vill jag komma med detta? Han kan aldrig någonsin mer gnälla på vad jag köper om han skulle komma hem med något av de här tre grejerna. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Sicken tur! det var varken ställ, hjälm eller båge.



Däremot stövlar och handskar.. 2300+750 till ett pris av 1070. Det är REA det. Åsså vare Gore-tex alltihop. Så det är för din skull, så jag inte dör om jag kör ikull.

2009-04-25 @ 14:27:20
Postat av: Lindberg

Det är skillnad. Det ena är shopping, det andra är inköp..;)

2009-04-25 @ 15:02:05
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det är varken shopping eller inköp. Det är investering! :-)

2009-04-26 @ 18:23:21
Postat av: Lindberg

Nej, en investering ger avkastning.

2009-04-28 @ 17:20:32
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/
Postat av: Fredde

För sannas del är det en investering, för jag får dåligt samvete och måste köpa henne saker.

På så vis kan hon styra när hon vill ha vissa saker genom att i den stunden ge mig dåligt samvete.





Och nu har jag köpa ställ också.. -bara hjälm och båge kvar.

2009-04-30 @ 17:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0