Här händer det grejer!

Jag börjar komma in i det här med att bo i lägenhet, har blivit en riktig lite kärring. Står och kikar i titthålet och spejar bakom gardinerna.
Så idag lade jag märke till en volvo som stod parkerad utanför, från persiennservice. Tänkte inte så mycket mer på det.
När jag kikade ut lite senare stod den kvar och jag tänkte att attans om securitas kommer och mycket riktigt! Bara en liten bit bort stod den elaka, vita bilen.
Detta eggade mig, jag blev alldeles till mig och började knäppa kort på de bägge bilarna. Måtte mannen hinna ut innan nippertippan bötfäller honom! Ska jag springa ut i trapphuset och ropa allt vad jag kan att de står här?
Mitt i all uppståndelse ringer det på dörren. Vad är nu detta, tänker jag oroligt.
Utanför står en smutsig liten man, ser ut som en hantverkare. Är det persienn-killen? Vad vill han mig?

Den Smustiga Lilla Mannen: Är det din volvo utanför?
 Jag: Nej, men jag såg att securitas står och vaktar den.
DSLM: Jo men du har en hantverkare här inne va?
 Jag: Eh, nej... Han måste nog vara i nån av de andra lägenheterna.
DSLM: Men jag hörde hur det rasslade med persienner...
 Jag: Jaha, men inte här, jag har varit ensam hela dagen!

En tant kommer också ut från en lägenhet och står och lyssnar på oss, möjligen har hon redan pratat med Den Smutsiga lilla mannen eller känner honom från tidigare.

Tanten: Jag hörde hur det spikade..
 Jag: Men det är inte jag, det är tomt hos mig!!!

Jag öppnar dörren lite extra för att på nått sätt förtydliga min oskuld.
Ska jag bli tvungen att bjuda in dessa två okända människor och visa dem att jag inte gömmer någon hantverkare här?!

 Jag: Är det inte här inne då? (Pekar på lägenheten mellan min och tantens)
Tanten: Nej, han är själv och lägger sig tidigt.

Jaha?! Därför borde han vara hos mig, som är uppe sent? Kan inte gubben hålla sig vaken lite extra om en hantverkare är där? Varför känns det som de tror att jag försöker dölja en älskare?

Tanten: Kanske är det här under då? I ettan?
 Jag: Ja, det kan de nog vara, kolla där ni.
 
Den Smustiga Lilla Mannen står kvar och tittar på mig misstänksamt, men börjar sedan sakta backa, utan att släppa mig med blicken.

DSLM: Mmm...då går jag ner och kollar då...

Jag stänger dörren och springer fram till fönstret, då hoppar securitas-bruden ut ur bilen och går fram till bilen.
Men då, precis i sista minuten kommer Den Smutsiga Lilla Mannen ut med hantverkaren och bilen blir flyttad, securitas åker därifrån och allt är frid och fröjd.
Bara för att förtydliga: Jag höll inte någon hantverkare fången och utnyttjade denne sexuellt i min lägenhet. INTE.
Nu måste jag hämta mig lite från denna händelserika dag.



Kommentarer
Postat av: Mija

H AHA HA HA HA HA





JAg DÖÖÖR.

Den var ju skitbra!!!

Jag ser vem securitas-vakten är också.. fnissa

2009-04-22 @ 15:05:41
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0